شناسهٔ خبر: 48621318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سوریه

یکی از مهم‌ترین پیام‌های خطبه غدیر نظم در امور است 

تهران – ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین حمید صفار هرندی نماینده ولی فقیه در سوریه تاکید کرد، یکی از مهم ترین پیام‌های خطبه غدیر، رعایت نظم و انضباط در همه امور است .

صاحب‌خبر -

وی که در مراسم جشن به مناسبت دهه امامت و عید غذیر در مصلای حضرت زینب (س) در کنار مضجع نورانی ایشان در منطقه زینبیه دمشق سخن می گفت ، افزود، بر اساس همین توصیه یکی از اساسی ترین توجهات ائمه و معصومین (ع) در طول زندگی مبارکشان رعایت نظم و اهتمام نسبت به آن در همه امور بود.
 نماینده ولی فقیه در سوریه در ادامه تفسیر خطبه غدیر و با تاکید بر این که در این خطبه همه احکام الهی بیان شده است ، خاطر نشان کرد، حضرت علی (ع) خود همواره الگو و سرمشق نظم در همه امور بود روی همین اصل هم بود که در آخرین روزهای عمر خویش نیز همواره فرزندان خود را به رعایت نظم سفارش می کرد.
حجت الاسلام و المسلمین صفارهرندی با اشاره به این که ما باید با رعایت نظم و انضباط در امور موجب سربلندی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شویم ، افزود، باید کاری کنیم که وقتی کسی خود را شیعه امام جعفر صادق (ع) معرفی کرد ایشان از انتساب به خودشان شادمان شوند.

یکی از مهم‌ترین پیام‌های خطبه غدیر نظم در امور است 


 وی در پایان تصریح کرد ، امروز مردم سوریه با مقاومت خود در برابر تروریست ها و ایثارگری و دفاع از سرزمین خود زینتی برای اهل بیت (ع) هستند.
در این مراسم شماری از شخصیت های سوری ، استادان حوزه های علمیه در منطقه زینبیه دمشق و جمعی از زایران حضرت زینب (س) حضور داشتند و در ادامه مراسم مولودی خوانی نیز به مناسبت عید غدیر و ولادت امام موسی بن جعفر (ع) انجام شد.
امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰ و  ۲۰ ذیحجه مصادف با میلاد با سعادت هفتمین امام شیعیان جهان است.

نظر شما