شناسهٔ خبر: 48621259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ستاد مدیریت کرونا؛

تعطیلی تالارهای پذیرایی و باشگاه‌های ورزشی مناطق قرمز استان مرکزی

در ستاد بیماری کرونا مقرر شد تالارهای پذیرایی، رستوران باغ‌ها و باشگاه‌های ورزشی در تمامی شهرهای قرمز استان مرکزی تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ در نشست اعضای ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان مرکزی مقرر شد تالار‌های پذیرایی رستوران باغ‌ها و باشگاه‌های ورزشی در تمامی شهر‌های قرمز استان تا اطلاع بعدی تعطیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست گفت: تالار‌های پذیرایی، رستوران باغ‌ها و باشگاه‌های ورزشی در تمامی شهر‌های قرمز این استان از روز شنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در صورت فعالیت این واحد‌ها با مسئولان مربوطه برخورد قانونی می‌شود.

بهروز اکرمی افزود: برگزاری هرگونه تجمع جشن و عزا در تالارباغ‌های شخصی نیز به دلیل شیوع بالای کرونا ممنوع است و فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان وظیفه نظارت جدی در اعمال این مصوبه را دارند.

او ادامه داد: ارایه غذا از سوی رستوران‌ها نیز تنها به‌صورت بیرون بر امکان دارد و هرگونه تجمع حتی در فضای باز مقابل رستوران‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

اکرمی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ را تنها راه مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: متاسفانه با وجود تذکر‌ها و تاکید‌های ستاد کرونا در سطوح ملی و استانی عمل به موازین بهداشتی در حد انتظار نیست و کاهش رعایت پروتکل‌ها افزایش ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.

او افزود: فرمانداری‌ها و شهرداری‌های مناطق مختلف استان‌های استان مرکزی متولی آرامستان‌ها هستند و باید در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس مصوبات دانشگاه علوم پزشکی متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست از کاهش ۷۰ درصدی رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و اصناف و افزایش ۳۳ درصدی مرگ و میر‌ها در استان خبر داد.
دکتر سیدمحمد جمالیان از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف مختلف گلایه کرد و گفت: با کمال تاسف بیشترین بیماران کرونایی ناشی از حضور مردم در عروسی‌ها / تالار‌ها / رستوران‌ها و تالارباغ‌ها بوده است و باید چاره اندیشی فوری شود
دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم آمار مبتلایان در هفته چهارم تیر و هفته اول مرداد را مقایسه کرد و گفت: در استان مرکزی در هفته چهارم ۲۰۷۱ مبتلا بوده است که این آمار به ۳۰۷۳ مورد رسیده و مرگ و میر ناشی از کرونا هم با افزایش ۳۳ درصد از ۲۸ مورد به ۳۲ رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما