شناسهٔ خبر: 48621238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رقابت برای کرسی شهرداری تهران ۸ نفره شد | شهردار این هفته انتخاب می‌شود

هفته پیش منتخبین شورای اسلامی شهر تهران برای ارائه برنامه گزینه های شهرداری تهران قرعه کشی کردند و مصاحبه با گزینه های شهرداری از امروز شد و تا سه شنبه ادامه دارد. اما خبر رسید که ۳ نفر از گزینه ها از حضور در ادامه رقابت انصراف دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: علی نیکزادکه یکی ازکاندیداهای مطرح شهرداری تهران بودظاهرا و برابراطلاعاتی که من دارم برنامه ای برای شهرداری تهران ارائه نکردند.

 ناصر امانی ادامه داد: البته آقای نیکزاد خودش داوطلب نشده و برخی اعضای شورا وی را پیشنهادداده بودنداما به‌ خاطر سابقه کار در مدیریت شهری و وزارت راه وشهرسازی یکی از کاندیداهای جدی این مسئولیت بود.

امانی همچنین از عدم ارائه برنامه ازسوی آقایان آبرومند و علی آبادی خبرداد و گفت: به احتمال قوی این دو نفر هم از ادامه حضوردرروند انتخاب شهردارتهران کنارکشیده اند وبه این ترتیب ۸ گزینه برنامه ارائه خواهند کرد.

او در ادامه هم در خصوص برخی توصیه ها برای انتخاب شهردار از سوی دولت گفت: اخباری که در خصوص توصیه دولت منتخب در مورد انتخاب گزینه شهرداری تهران مطرح می شود واقعیت ندارد.

توصیه ای برای انتخاب شهردار نشده است

امانی تاکید کرد:تا جایی که من اطلاع دارم از جانب دولت منتخب هیچ گونه توصیه ای به بنده و همکارانم در مورد انتخاب شهردار تهران و یا گزینه خاصی صورت نگرفته و اخباری که بعضا در این خصوص مطرح می شود صحیح نیست.

او گفت: فکر می کنم دولت آینده از شهردار منتخب تهران حمایت خواهد کرد و تا جایی که من مطلع هستم هر فردی به عنوان شهردار انتخاب شود به جلسات هیات دولت آینده دعوت می شود.

انتخاب شهردار؛همین هفته

پرویز سروی، دیگرمنتخب مردم تهران در شورای ششم از انتخاب شهردار تهران تا پایان هفته آینده براساس زمان بندی خبر دادو گفت‌:از امروز بررسی برنامه نامزدها آغاز شده است و هر روز برنامه سه نامزد بررسی می‌شود که با این اوصاف به نظر می رسد اواخر هفته  شهردار آینده تهران مشخص شود.

 سروری با بیان این تاکنون دخالت بیرونی برای انتخاب شهردار نداشتیم، تاکید کرد:هدف ما انتخاب شهردار شایسته است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا فردی توانمند انتخاب کنیم.

چمران بهترین گزینه برای ریاست شوراست

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در مورد ترکیب هیات رئیسه نیز با بیان اینکه هنوز به جمع بندی نهایی در مورد ترکیب هیات رئیسه و کمیسیون ها نرسیدیم، تاکید کرد: البته از نظر من فردی باید به عنوان رئیس شورا انتخاب شود که توانمند و شایسته باشد و از نظر من اقای چمران بهترین گزینه است؛ باز هم باید همه اعضا در مورد رئیس شورا نظر دهند اما هنوز در مورد ترکیب کمیسیون ها به جمع بندی نرسیده ایم.

۱۷ مرداد؛ آغاز جلسه شورای ششم

مهدی چمران، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران اما درباره آغاز فعالیت شورای شهر تهران در دوره جدید گفت: در این زمینه هنوز فرمانداری تهران زمانی را به ما اعلام نکرده‌ اما برداشت من این است که با توجه به پایان فعالیت شورای شهر تهران در دوره پنجم، شورای جدید ۱۶ یا ۱۷ مرداد فعالیت خود را آغاز کند که البته ۱۷ مرداد محتمل‌تر است.

او همچنین درباره تعداد جلسات شورای شهر تهران در دوره جدید گفت: در این زمینه هم بنا داریم در هر هفته ۲ جلسه را برگزار کنیم و در صورت نیاز تعداد جلسات را افزایش خواهیم داد.

چمران اضافه کرد: در هفته‌های گذشته برخی از منتخبین صحبت‌هایی درباره ترکیب هیئت رئیسه کرده‌اند و از آنها خواسته شده است کسانی که بخواهند در ترکیب هئیت رئیسه و همچنین روسای کمیسیون‌ها قرار بگیرند آمادگی خود را اعلام کنند تا بتوانیم در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

او در خصوص اعلام گزینه‌های نهایی شهرداری تهران گفت: تلاش خواهیم کرد دو تا سه نفر را برای مرحل پایانی فرایند انتخاب شهرداری تهران برگزینیم و تعداد گزینه‌ها نهایی بیش از این نخواهد شد.

نظر شما