شناسهٔ خبر: 48621209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار اولین کنگره دانشجویی علوم آزمایشگاهی به میزبانی کرمانشاه

خبرگزاری صداوسیما

اولین کنگره سالیانه دانشجویی علوم آزمایشگاهی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، در این کنگره قرار است آثار ارسالی در ده محور علمی زیر شاخه علوم آزمایشگاهی شامل ایمنی شناسی، قارچ شناسی، میکروب شناسی، باکتری شناسی، انگل شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، هما تولوژی، ویروس شناسی، ژنتیک پزشکی و سم شناسی بررسی شود.

همچنین محور ویژه این کنگره‌ی علمی یافته‌های آزمایشگاهی ویروس کووید ۱۹ است.

فاطمه مرادی مدیر مسئول و دبیر علمی اولین کنگره سالیانه دانشجویی علوم آزمایشگاهی گفت: از ۸۰ مقاله دریافت شده در این کنگره ۲۲ مورد به صورت سخنرانی و ۳۲ مورد نیز به صورت پوستر پذیرفته شده است.

دکتر محسن ژاله سرپرست کنگره سراسری دانشجویان علوم آزمایشگاهی کشور نیز با بیان اینکه ۳۷ دانشگاه در این کنگره شرکت دارند، گفت: تمام فرآیند کار بر عهده ۱۲ دانشجوی برگزیده انجمن علمی دانشجویی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی افزود: نظارت کیفی و علمی هم بر عهده اساتید این دانشگاه است.

لازم به ذکر است، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دو سال گذشته رتبه اول را در بین دانشگاه‌های تیپ دو علوم پزشکی که شامل ۲۳ دانشگاه می‌شوند، به دست آورده است.

اولین کنگره سالیانه دانشجویی علوم آزمایشگاهی تا یازدهم مرداد ماه ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_6783681"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3179873/6783681?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما