شناسهٔ خبر: 48620999 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته خبری «شهرنوشت» ۹ مرداد ۱۴۰۰؛

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان

بسته خبری «شهرنوشت» حاوی مهمترین اخبار تحولات و اقدامات مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در طول هفته، تغییرات و تحولاتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رخ می دهد که تلاش می کنیم هر هفته با انتشار این اخبار در بسته خبری «شهرنوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

احداث و بازسازی زمین‌های چمن مصنوعی منطقه ۲ پایتخت

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان

کاظم داودی سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ گفت: زمین‌های چمن یکی از مهمترین ظرفیت‌های ورزشی محلات است که می‌تواند شور نشاط را برای نسل جوان و نوجوانان فراهم کند وبا توجه به استقبال شهروندان از این فضا‌های ورزشی، زمین‌هایی که درسال‌های گذشته احداث و دچار فرسودگی شده‌اند شناسایی ودر قالب پروژه‌های محلی، طرح بهسازی و ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.
همراه سرای اوتیسم در منطقه ۲ پایتخت راه اندازی می‌شود
حسن صفات، شهردار منطقه دو در بازدید از همراه سرای اوتیسم گفت: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، و همچنین تحقق شعار تهران شهری برای همه، ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها برای معلولین، پیشگام در ایجاد

فضا‌های شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است
وی با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، گفت: شهرداری منطقه ۲ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر، منطقه دو به منطقه شهری دوستدار اوتیسم تبدیل شود.
مسیر دوچرخه به بلوار مرزداران رسید

 

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان
محمد رضا کرمی، معاون فنی و عمران منطقه با اشاره به اجرای عملیات زیرساختی مسیر دوچرخه سواری در این منطقه گفت: درراستای سیاست‌های مدیریت شهری برای توسعه شهر انسان محور، طرح احداث ۴۳ کیلومتر پیاده روسازی ومسیر دوچرخه در معابراصلی منطقه در دستور کار قرار گرفت.
غرفه پسماند و ورزش در منطقه ۲ راه اندازی می‌شود
جعفر میرزایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: در تداوم برنامه‌های مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های تشویقی برای تحویل پسماند خشک، نخستین غرفه پسماند و ورزش منطقه در میدان تیموری راه اندازی می‌شود ودر این غرفه، پسماند خشک تحویل گرفته و به جای آن لوازم ورزشی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
پویش «قربانی در قربان، اطعام در غدیر» در منطقه ۳ برگزار شد
شهرداری منطقه ۳ در نظر دارد پویش «قربانی در قربان، اطعام در غدیر» را با هدف توزیع گوشت قربانی میان مستمندان و اطعام آن‌ها در عید غدیر برگزار کند که کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی در این باره گفت: طی هماهنگی با مدیران ۱۲ سرای محله، نذورات قربانی شهروندان به هر شکلی که آن‌ها ارائه می‌کنند چه دام زنده یا گوشت و مبلغ برای قربانی، دریافت و بین نیازمندان تقسیم خواهد شد.
حاشیه بزرگراه شهید مدرس ایمن سازی شد

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان

مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ گفت: حاشیه بزرگراه مدرس حل فاصل پل پارک، ولی تا بلوار نلسون ماندلا ایمن سازی شد.
او افزود: بسیاری از ساکنین محله امانیه و کارمندان شرکت‌ها از طریق دسترسی محلی خود را به حاشیه بزرگراه مدرس می‌رسانند و به صورت ناایمن در محل پله موجود حاشیه بزرگراه از مسافربر‌های شخصی جهت تردد استفاده می‌کردند در حالیکه در حاشیه جنوب غربی پل پارک وی پایانه تاکسی وجود دارد که به منظور جلوگیری از این حرکت ناایمن حاشیه غربی بزرگراه مدرس در حدفاصل مذکور از طریق نرده گذاری کانالیزه و مسیر تردد عابرپیاده و سواره مجزا شد.
بررسی و شناسایی ظرفیت‌های توسعه منطقه ۳
مسیح الهی، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری منطقه ۳ بررسی وضعیت فضا‌های سبز و گردشگری، بررسی اراضی بایر در مقیاس‌های مختلف، توجه به مزیت‌های نسبی، نیاز‌ها و ضرورت‌های خدمات محلی و ناحیه ای، چگونگی ارتباط منطقه با مناطق همجوار، رویکرد‌ها و جهت گیری‌های تفصیلی و شبکه ارتباط پذیری و تعامل با سرمایه گذاری را از اقدمات لازم درباره شناسایی ظرفیت‌های توسعه برشمرد.
او بیان کرد: پس از این روند انتظار داریم تا شناسایی و معرفی شبکه‌ای از کانون ها، پهنه‌ها از محور‌های ارتباطی مطلوب شهری که فرصت خدمات، رفع چالش ها، برندینگ و جذب سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی را در سطوح مختلف محلی، ناحیه ای، منطقه ای، شهری و فراشهری در قالبی پروژه‌های انتفاعی و غیرانتفاعی به عنوان ظرفیت توسعه فراهم نماید.
افزایش ایمنی معابر محلی و بزرگراه‌های منطقه ۴ با رفع نواقص نورپردازی

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان

"مجید رجبی"معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ گفت: در ادامه طرح نگهداشت شهری و رسیدگی هرچه بیشتر به رفاه و افزایش ایمنی شهروندان که از اولویت مدیریت شهری به شمار می‌رود، پس از بازدید‌های دوره‌ای و مشخص شدن نقاط آسیب دیده، رفع نقص نورپردازی‌ها در دستور کار قرار گرفت که در این خصوص حدود ۴۰ عدد پروژکتور در زیرگذر بزرگراه شهید بابایی- خیابان تلو و ضلع جنوبی مجید افشاری مرمت و نصب شد.

استفاده از آب‌های زیرزمینی شمال شرق تهران برای آبیاری فضا‌های سبز شهری

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۴ گفت: با افزایش گرمای هوا و کاهش میزان ذخایر آبی با لایروبی قنوات بستر لازم برای آبیاری فضا‌های سبز منطقه ۴ فراهم شد ودر این راستا با تلاش اداره فضای سبز و اداره مسیل‌های منطقه ۴ ضمن لایروبی قنات خیابان هنگام، آب این قنات جهت آبیاری رفیوژ میانی خیابان هنگام مورد استفاده قرار گرفت و آبیاری توسط تانکر حذف شد.

ویژه برنامه‌های مجازی منطقه ۴ در دهه ولایت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از اجرای ویژه برنامه‌های مجازی اعیاد قربان تا غدیر و نور افشانی مخلات محلات خبر داد.

بهسازی بیش از ۹۶ هزار متر مربع روکش آسفالت سطح معابر از ابتدای سال ۱۴۰۰ منطقه۵

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به رصد دائم وضعیت معابر در تمامی محلات منطقه ۵ گفت: فعالیت‌های عمرانی به طور منظم و دقیق در سطح منطقه برگزار می‌شود و معاونت فنی و عمرانی با بازدید‌های مکرر به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستند که علاوه بر اقدامات روزانه‌ی مجموعه معاونت فنی و عمرانی که به لکه گیری و روکش مکانیزه سطح معابر در منطقه ۵ می‌پردازد، عملیات شبانه در راستای کاهش تردد‌ها در شب با بهسازی معابر ادامه دارد که طی ۱۱۷ عملیات شبانه روزی در تمامی محله‌های منطقه۵ عملیات آسفالتی انجام داده است.

ذبح بیش از ۱۰۰۰ راس دام در قربانگاه منطقه ۵ تا ظهر عید قربان

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، قربانگاه شهرداری منطقه ۵ نیز پذیرای شهروندان مسلمان و مومن برای ادای قربانی خود بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، وی افزود: با هدف ارتقاء بهداشت عمومی و ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه دام راه اندازی شد و روز عید سعید قربان، به ارائه خدمات به شهروندان، عرضه دام زنده و ذبح گوسفند به صورت بهداشتی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی اقدام شد.

سند عملیاتی محله دوستدار کودک در منطقه ۶ تبادل شد
سند چشم انداز و برنامه‌های عملیاتی محله دوستدار کودک محله کشاورز در منطقه ۶، توسط مدیر کل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران به شهردار منطقه ۶ تقدیم شد.
تورج فرهادی شهردار این منطقه در نشستی که در راستای پیشبرد اهداف طرح محله دوستدار کودک، تحت عنوان ارزیابی و ارایه برنامه عملیاتی مصوبه دوستدار کودک با حضور مجتبی دانشور مدیر کل آموزش‌های شهروندی تشکیل شد، گفت:قاعد تا" ما باید در شهر فضا‌هایی ایجاد کنیم که کودکان بتوانند، زمانی که در آن فضا‌ها قرار می‌گیرندآن داشته‌های بالقوه ایی که دارند زمینه بلوغ و ظهورش ایجاد شود و پتانسیل‌های بالقوه بتواند به بالفعل تبدیل شود.
گام موثر واحد تاسیسات منطقه ۷ در راستای صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی
قاسم کریمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و مشکلات ایجاد شده در ارتباط با افزایش مصرف برق در سراسر کشور، واحد تاسیسات این منطقه تلاش کرده با استفاده از راهکار‌های مختلف نسبت به کاهش مصرف انرژی اقدامات موثری انجام دهد.
وی با بیان اینکه پیشگیری از قطع برق و خاموشی‌های احتمالی نیازمند همراهی و مشارکت تمامی مشترکان در رعایت موارد مصرف بهینه برق به ویژه در شرایط گرمای تابستان است، گفت: راه اندازی بانک خازنی در ساختمان مرکزی و نواحی ۱ و ۴، حذف هزینه راکتیو قبض برق، نصب PLS و هوشمندسازی روشنایی ساختمان مرکزی، اصلاح تعرفه اشتراکات برق با توجه به نوع مصرف جهت کاهش هزینه و تعویض لامپ‌های کم مصرف و جایگزین قاب‌های مهتابی FBL به قاب‌های LED تنها بخشی از اقدامات منطقه در راستای کاهش هزینه و مصرف انرژی می‌باشد.
مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳۰ کیلومتر خواهد رسید
سمیه حاجوی در بازدید از مسیر پیاده روسازی و دوچرخه، از راه اندازی ۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه و پیاده روسازی در محدوده این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای ایجاد حمل و نقل پاک و برای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری، عملیات احداث ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در خیابان شهید قدوسی، خیابان دماوند و خیابان شهید طالقانی اجرایی شده است که تا پایان سال این مقدار به بیش از ۳۰ کیلومتر خواهد رسید.

جلسه ارزیابی وضعیت آبیاری فضای سبز منطقه ۷
شادی مالکی در این نشست با بیان اینکه برای تامین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز منطقه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در سال گذشته با تملک و احداث چند پارک در سطح محلات این منطقه بیش از ۱۴ هکتار به فضای سبز منطقه اضافه شده است که این امر میزان آبیاری این منطقه را افزایش داد.
وی احداث مخزن آب ۲۰۰۰ لیتری جهت جمع آوری روان آب‌ها و هوشمندسازی چاه‌های آب منطقه را از مهمترین اقدامات در راستای آبیاری فضای سبز خواند و گفت: شهرداری منطقه ۷ استفاده از پساب‌های مسیل باختر را از سال گذشته در برنامه خود قرار داده است و حجم بالای تامین آب فضای سبز، از طریق تصفیه و بازچرخانی این پساب‌ها تامین خواهد شد.
افتتاح نخستین زمین چمن مصنوعی ویژه بانوان در منطقه ۷


سمیه حاجوی شهردار منطقه، از احداث اولین زمین چمن مصنوعی در مجموعه شهربانوی این منطقه خبر داد و افزود: زمین چمن مصنوعی منطقه ۷ با هدف توسعه ورزش بانوان و در راستای ارج نهادن به تلاش‌های بانوان و کسب افتخارات در میادین بین المللی به نام نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان افتتاح شد و اولین زمین چمن مصنوعی است که به مینی فوتبال بانوان اختصاص می‌یابد.
اجرای ویژه برنامه‌های دهه ولایت در منطقه ثامن منطقه۸
مسعود رنجبریان شهردار منطقه۸، گفت:دهه ولایت با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به عنوان خاستگاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد و به همین سبب تلاش کرده‌ایم با برنامه‌های متنوع نشاط اجتماعی در محله‌ها را با توجه و تاکید بر ارزش‌ها و باور‌های دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی رقم بزنیم. در همین راستا جشن‌های بزرگ دهه ولایت و نورافشانی در میادین منتخب و بزرگ منطقه، چون میدان نبوت و محله‌های ۱۳گانه منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
مرمت وبهسازی پیاده راه‌های شرق تهران

شهردار منطقه ۸ گفت:ازجمله پروژه‌های کوچک توسعه محله‌ای پروژه بهسازی و همسطح سازی مسیر پیاده راه خیابان میرحسینی در محله زرکش به طول ۴هزار مترمربع است که تاکنون ۱۹٠٠ مترمربع از آن به بهره برداری رسیده است. همچنین احداث و بهسازی پیاده راه خیابان دماوند به طول ۵ کیلومتر، بلوارپروین به مساحت ۶٠٠ مترمربع، خیابان جانبازان از دردشت تا هفت حوض ۱۲۵٠ مترمربع، خیابان رودباری ۲۵٠ متر مربع، خیابان لادن ۳۳٠ متر مربع، مترو فدک ۳۴٠ مترمربع، خیابان جانبازان مقابل پارک تمدن ۴٠٠ مترمربع، خیابان جانبازان تقاطع کرمان ۱۵٠ مترمربع، خیابان واشقانی و ارمغانی ۱۸٠٠ مترمربع ساماندهی شده است.
رنگین شدن سفره نیازمندان به اطعام علوی
مسعود رنجبریان شهردار منطقه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: یکی از ویژه برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر، اجرای طرح اطعام نیازمندان تحت عنوان اطعام علوی است. در همین راستا تعداد ۸هزار غذای نذری پخت شده و هم زمان با این عید فرخنده در بین خانوار‌های نیازمند توزیع می‌شود.
همچنین این طرح با کمک و همراهی ظرفیت‌های مردمی، خیرین، هیئت‌های مذهبی، اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی منطقه، شورایاران، مدیران محلات و... در محلات منطقه انجام و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمام مراحل پخت اطعام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

اجرای ویژه برنامه‌های قربان تا غدیر در پهنه غربی پایتخت منطقه ۹
در آستانه فرارسیدن دهه ولایت، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ نسبت به برگزاری ۱۳ عنوان ویژه برنامه از عید قربان تا غدیر اقدام می‌کند.
علیرضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: اجرای کنسرت ها، کارناوال‌های نشاط، جشن‌های محلی در سرای محلات و نور افشانی در پهنه غربی پایتخت از جمله این برنامه‌ها در دهه ولایت خواهد بود.
وی با اشاره به کنسرت‌هایی که در منطقه ۹ اجرا می‌شود، افزود: کنسرت شهرام شکوهی در میدان آزادی و کنسرت گروه محلی تلفیقی کردی و لری در پلازای هاشمی از جمله برنامه‌های مفرح است.
عرضه ۱۰۰۰ راس دام بهداشتی به شهروندان در منطقه ۹
مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ گفت: این حوزه با هدف سهولت دسترسی شهروندان به دام‌های بهداشتی، جلوگیری از آلودگی وکنترل قیمت دام، جایگاهی را در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هزار متر مربع شامل؛ محل عرضه دام، کشتارگاه و سالن انتظار شهروندان به آدرس ۴۵ متری زرند تقاطع خیابان شهید واشقانی فراهانی در روز عید سعید قربان آماده کرده است.
وی با بیان اینکه در این جایگاه پیش بینی عرضه ۱۰۰۰ راس دام بهداشتی شده است، افزود: افراد دیگری اجازه فروش دام درسطح منطقه را نخواهند داشت و عرضه دام زنده با حضور مشاوره دامپزشکی و ارائه دام‌های سالم و معاینه شده و ذبح رایگان تدارک دیده شده است.
تهیه کیسه‌های خرید با استفاده از بنر‌های مستعمل
مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: اداره محیط زیست با همکاری اداره آموزش‌های شهروندی و آسیب‌های اجتماعی در اقدامی ابتکاری با دوخت کیسه‌های خرید با استفاده از بنر‌های مستعمل و توزیع رایگان آن میان شهروندان اقدام کرده است.
شهردار تهران: امیدواریم بتوانیم راه شهدا و حاج احمد متوسلیان را ادامه دهیم
پیروز حناچی شهردار تهران در آیین نامگذاری بزرگراه سردار جاوید نشان حاج احمد متوسلیان گفت: در ابتدا یادی می‌کنیم از روز‌هایی که جنگ رسما آغاز نشده بود و غرب کشور درگیر نارامی شده و جنایتکاران در پاوه جنایت‌هایی انجام داده بودند و بسیاری از مبارزان که سابقه مبارزه قبل از انقلاب را داشتند برای کمک به آن منطقه شتافتند.
او افزود: همچنین یاد آفریننده فتح المبین فتح و فتح خرمشهر را گرامی می‌داریم و امیدواریم بتوانیم راه شهدا و حاج احمد متوسلیان را تعقیب کنیم.
تکمیل رینگ دوچرخه سواری در خیابان آزادی

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان
علی حیدری، معاون حمل و نقل ترافیک منطقه از تکمیل رینگ دوچرخه سواری خیابان آزادی با هدف تسهیل در استفاده از حمل و نقل پاک توسط شهروندان خبر داد.
وی در ادامه افزود: در راستای تکمیل رینگ دوچرخه سواری خیابان آزادی، عملیات احداث قطعه نهایی مسیر دوچرخه در ضلع جنوب خیابان آزادی حدفاصل خیابان نورانی تا بلوار استاد معین به طول ۴۵۰ متر انجام شده است.
حیدری ادامه داد: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه رینگ دوچرخه سواری در شمال و جنوب خیابان آزادی به صورت کامل پیاده سازی و اجراء شد.
ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان با استفاده از ژئوپورتال
جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، ژئوپورتال یا سیستم اطلاعات ملی مکانی (SDI) را یکی از دستاور‌های سازمان نقشه برداری کشور معرفی کرد و ادامه داد: سازمان نقشه‌برداری کشور و متخصصان آن، این آمادگی را دارد تا با ارائه بروز داده‌های مکانی مانند چشم هوشمند شهرداری عمل کرده و توان این نهاد را در راستای برنامه ریزی شهری و توسعه پایدار افزایش دهد.
همچنین سیدمصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ نیز در این جلسه با استقبال از طرح ژئوپورتال سازمان نقشه برداری کشور عنوان کرد: شهرداری منطقه ۹ از جمله پیشروترین شهرداری‌های مناطق تهران در زمینه فناوری است و ژئوپورتال در راستای شهری هوشمند می‌تواند خدمات مطلوبی به شهرداری ارائه کند.
مجوز ۲۰ دستگاه بایک استاپ و کافه ون صادر شد
در راستای اجرای دقیق مصوبه» ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون «جلسه کمیته اجرایی مشاغل سیار و بی کانون منطقه ۹ به منظور تسهیل امور اجرایی برگز ار شد.
در این جلسه، بررسی استانداردها، راهبری، نظارت بر تشکیل و نحوه فعالیت مشاغل سیار و بی کانون موتوری با نگرش به ارتقاء سطح زندگی شهروندان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
هدف از اجرای طرح استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در سطح محدوده و بهره وری حداکثری از مشارکت مردمی می‌باشد که در این راستا مجوز صدور ۵ دستگاه کافه ون و ۱۵ دستگاه بایک استاپ از طرف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران صادر شد.

بازدید از فاز دوم دیوار نگاره‌های خیابان دکتر بدرالزمان قریب

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان
محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران و منیژه حکمت کارگردان سینما با همراهی سید مصطفی موسوی شهردار منطقه از گام دوم دیوارنگاری خیابان بدرالزمان قریب بازدید کردند.
در این بازدیدمحمدجواد حق شناس با تقدیر از محقق شدن گام دوم دیوارنگاری خیابان بدرالزمان قریب با ۶۰ تابلو نقاشی ابراز امیدواری کرد با گام‌های بعدی شاهد شکل گیری یک گالری خیابان کامل در کلانشهر تهران باشیم.
وی در ادامه شکل گرفتن خیابان اجتماعی را یکی از محور‌های شورای شهر پنجم عنوان کرد و افزود: با همت و اراده مدیران شهری منطقه ۹، شاهد شکل گیری یک خیابان اجتماعی کامل هستیم.
۵۰ کیلومتر پیمایش در یک ماه انجام شد
مدیریت شهری منطقه با هدف بهبود کیفیت خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان و نیز نظارت مستقیم بر وضعیت نگاهداشت شهر، طرح پیمایش مستمر و مستقیم مدیران شهری در محلات گانه ۸ منطقه ۹ را تعریف و اجرائی کرده است.
شایان ذکر است تاکنون و در دور سوم اجرای طرح مذکور تا تیرماه ۱۴۰۰، بیش از ۸۰ کیلومتر پیمایش انجام شده است؛ در «طرح پیمایش محلات منطقه ۹» که با نظارت مستقیم و میدانی شهردار منطقه، معاونین و مدیران شهری همراه بوده است، وضعیت حوزه‌های مختلف خدمات شهری، ترافیکی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

توقف ممنوع! شهرداری منطقه ۹ مشغول به کار است
در راستای بهبود خدمت رسانی به شهروندان منطقه ۹، و علیرغم تعطیلی ۶ روزه‌ی تهران با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، شهردار و مجموعه مدیران شهری منطقه ۹ بصورت منظم، مستمر و میدانی ضمن نظارت بر وضعیت نگاهداشت شهر، از پروژه‌های شاخص منطقه بازدید می‌کردند.
سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹، در این بازدید‌ها با اشاره به وضعیت خاص پیش آمده در ایام تعطیلات کرونایی، خواستار تداوم خدمت رسانی به شهروندان در حوزه نگاهداشت شهر و نیز تسریع فرایند تکمیل پروژه‌های مجموعه فرهنگی و ورزشی کوثر، تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی و ایستگاه تاکسی میدان استاد معین، مسیر ویژه دوچرخه و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه فراهانی شد.
شهردار منطقه در پایش روزانه قسمت غربی پایتخت، افزود: در این شرایط نمی‌توان به علت تعطیلات کرونایی و شرایط خاص ایجاد شده امور شهر را رها کرد، بلکه شهرداری باید با همان روند قبلی و حتی با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته امور جاری و توسعه طرح‌ها را پیش ببرد.

برگزاری چهارمین جلسه شورای مدیران منطقه ۱۰ پایتخت

با توجه به شیوع بیماری ناشی از کوید ۱۹ چهارمین جلسه شورای مدریان منطقه به ریاست مجید رباطی و با حضوز جمعی از معاونین، مدیران، شهردار نواحی به صورد ویدئوکنفرانس برگزار شد.
در این جلسه مجازی شهردار منطقه ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته به ویژه معاونت و ادارات اجرایی، توصیه‌ها و رهنمود‌های لازم پیرامون افتتاح پروژه‌های توسعه محلی ناحیه یک را به مسئولین ذی ربط ابلاغ کرد.
جایگاه موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۱۰ آماده سازی شد
علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به جانمایی و تجهیز جایگاه برای عرضه دام زنده و ذبح بهداشتی در آستانه روز عید سعید قربان گفت: با هدف ارتقاء بهداشت عمومی، حفظ زیبایی شهرو ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه دام در انتهای خیابان جیحون، خیابان رنجبر، نرسیده به خیابان نوری راه اندازی شده و طی روز‌های عرفه و عید سعید قربان به ارائه خدمات به شهروندان خواهد پرداخت.
بازدید شهردار منطقه ۱۰ از فعالیت‌های فرهنگی فرهنگسرا‌های سطح منطقه
مجید رباطی شهردار منطقه به همراه جمعی از مدیران منطقه در راستای بررسی مسایل و ظرفیت فرهنگسرا‌های سطح منطقه از خانه فرهنگ توحید، حرا و موزه شهیدان اقبالی بازدید و پیرامون تعامل و همکاری‌های دوجانبه در راستای اجرای برنامه‌های مشارکتی با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها تاکید کرد و دستورات لازم برای اجرای فعالیت‌های عمرانی را به مسیولین ذی ربط ارایه داد.

برگزای جشن تولد کودکان کار در مرکز پرتو منطقه ۱۰
مرکز پرتو معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ به صورت ماهانه و بر اساس تقویم، روز تولد کودکان کار را با هدف ارتقاء سطح فرهنگ مراودات و تعاملات اجتماعی کودکان کار و ایجاد روحیه شادی و نشاط با حضور مربیان و دیگر کودکان این مرکز جشن می‌گیرند و شادی این روز را با دیگر کودکان کار در روز تولدشان شریک می‌شوند.
شایان ذکر است اکثریت این کودکان به دلیل فقر و مشکلات مالی و همچنین اعتیاد خانواده‌ها دچار مشکل هستند و تاکنون برای آن‌ها جشن تولد برگزار نشده است و مرکز پرتو نور سپید هدایت با این کار کام این کودکان کار را در روز تولدشان شیرین می‌کند.
اهدا سبد کالا به خانواده‌های آسیب پذیر و پر جمعیت سطح منطقه ۱۰
در راستای حمایت از خانواده‌های بدسرپرست، ایتام و زنان سرپرست خانوار مرکز پرتو نور سپید هدایت با هدف بهبود کیفیت زندگی این قشر آسیب‌پذیر جامعه و با حفظ کامل کرامت انسانی به صورت مستمر با حمایت‌های مجمع خیرین نیکوکار و شریف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، سبد معیشتی در میان این قشر اهدا شد.
بازدید معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ از سرای محله امام خمینی (ره)
اله یاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن بازدید از کارگاه ساخت و تولید محصولات بازیافتی از دیگر طبقات سرای محله امام خمینی (ره)، بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات رو به رشد این مجموعه فرهنگی، اجتماعی در این دوره مدیریتی جدید، با اقداماتی، چون تغییر کاربری طبقات مختلف سرای محله همانند کتابخانه، کارگاه نقاشی و طراحی و ایجاد کلاس‎های جدید آموزشی قرار گرفت.
بازدید شهردار منطقه ۱۰ از جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام
مجید رباطی شهردار منطقه به همراه جمعی از معاونین و مدیران با حضور در محل جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام، با شهروندان گفتگو و این عید بزرگ را به آن‌ها تبریک گفت.
شهردار منطقه با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح بهداشت عمومی در این ایام کرونایی گفت: فضاها، امکانات بهداشتی مناسب و تدابیر لازم برای حفظ سلامت شهروندان فراهم شده است تا مراجعان بدون دغدغه خاطر و با رضایت کامل، دام‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
دیدار شهردار منطقه ۱۰ با خانواده معظم شهدا همزمان با عید سعید قربان
صبح امروز شهردار منطقه ۱۰ به همراه جمعی از معاونین و مدیران با حضور به درب منزل خانواده معظم شهید نعلبندلو با ادای احترام به مقام والای شهدا با مادر بزرگوار این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار شهردار منطقه ضمن تبریک این عید فرخنده، صبر و فداکاری و روحیه والای والدین شهدای گرانقدر را افتخار آمیز دانست و با اهدای لوح تقدیری به مادر بزرگوار شهید از ایشان تجلیل و از درگاه خداوند متعال سلامتی همراه با لحظاتی سرشار از موفقیت آرزو کرد.
اجرای طرح ویژه نگهداشت شهر در تعطیلات کرونایی در منطقه ۱۰ پایتخت
علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: طرح ویژه نگهداشت شهر در میادین، معابر اصلی و فرعی، در تعطیلات ۶روزه کرونایی در این منطقه به انجام رسیده و همچنان در حال اجرا می‌باشد.
وی در ادامه به بار ترافیکی معابر پر تردد و شریان‌های بزرگراهی در روز‌های عادی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس با برنامه ریزی و تمهیدات صورت گرفته طی زمان بندی از پیش تعیین شده، با تلاش کلیه ادارات خدمات شهری نواحی سه گانه این طرح در معابر مذکور به صورت ویژه اجرایی شد.
اکیپ ویژه پایش سلامت درختان در مرکز شهر تهران فعال شد منطقه ۱۱
شهردار منطقه ۱۱ تهران با توجه به افزایش دمای هوا از اختصاص اکیپ ویژه پایش سلامت درختان به ویژه "آفت سفید بالک" از سوی کارشناسان مرکز تام معاونت خدمالت شهری و محیط زیست برای فصل تابستان خبر داد.
نصراله آبادیان در این باره گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال فعالیت آفت سفید بالک توت یک اکیپ جداگانه از کارشناسان مرکز تام برای پایش دقیق سفیدبالک در نظر گرفته شده است.
آبادیان افزود: کارشناسان فضای سبز این منطقه علاوه بر پایش حشره کامل سفیدبالک با استفاده از لوپ‌های ذره بینی، برگ‌های مشکوک را به دقت بررسی تا از وجود تخم و پوره سفیدبالک اطمینان حاصل یابند. با این وجود نمونه‌هایی که نیاز به بررسی دقیق‌تر داشته باشند به آزمایشگاه منتقل و توسط کارشناس گیاهپزشکی با استفاده از بینوکولار به دقت بررسی می‌شوند.
آغاز حذف نقاط بی دفاع شهری باقی مانده از پروژه‌های توسعه شهری در مرکز تهران
شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: حذف تدریجی نقاط بی دفاع شهری به جای مانده از توسعه شهری در محله‌های مرکزی شهر تهران با ایجاد مناظر زیبا در جداره ها، هفته گذشته در خیابان قلمستان آغاز شد.
نصراله آبادیان در این باره توضیح داد: در راستای حذف نقاط بی دفاع شهری، اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اقدام به تخریب فضا‌های به جامانده از توسعه شهری کرده است که این موضوع در ارتقای سیما و منظر شهری می‌تواندنقش مهمی در منطقه مرکزی شهر تهران ایفا نماید.
آبادیان افزود: نخستین مرحله این اقدام هفته گذشته در خیابان قلمستان نبش کوچه برزگر انجام شد که با توجه به تخریب‌هایی که در محدوده طرح طی سال‌های گذشته به اجرا در آمده بود؛ قطعات باقیمانده منظر نامناسب و فضای بی دفاع شهری در محل به وجود آورده بود.

روند اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای در مرکز شهر تهران بررسی شد منطقه۱۲
در این بازدید نصراله آبادیان با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی در بخش مرکزی شهر تهران گفت: اجرای این پروژه‌ها ارتقای سطح کیفی زندگی در محله‌های مرکزی شهر تهران، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، بهبود حمل و نقل پاک، کاهش ترافیک، ارتقای کمی و کیفی سلامت زندگی، حذف فضا‌های بی دفاع شهری و احیاء پیاده راه‌ها را به دنبال دارد.
آبادیان در توضیح بازدید میدانی صبح امروز بیان کرد: بازدید از محله‌های حشمت الدوله، سلامت و مخصوص برای اجرای پروژه‌های تقویت مرکز محله، بهسازی محیطی با مشارکت مالکین و احداث کانال جهت هدایت آب‌های سطحی خیابان جوانمرد انجام شد.
با شهرداران کوچه، امور محله به دست اهالی پیگیری می‌شود
خانه شهر محله تختی با حضور علی آقامحمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲، برخی مدیران شهری منطقه و تنی چند از اهالی محل در سرای محله تختی گشایش یافت.
در این مراسم آقامحمدی با ابراز خرسندی از افتتاح این خانه در منطقه ۱۲ که منطقه پایلوت در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در نظر گرفته شده، گفت: خوشبختانه اقداماتی که ذیل ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با همت همه دستگاه‌های نظارتی، خیریه‌ها و ان‌جی‌او‌ها و مشارکت مردم با انتخاب شهرداران کوچه در حال اجراست، سبب شده مطالبات مردم از ناحیه خود آن‌ها به مسؤولان انتقال یابد و با این تشریک مساعی، بهبود کیفیت زندگی در این محلات رخ دهد.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۲ و آکادمی خانه سینما
تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۲ و آکادمی خانه سینما با موضوع احیای سینما‌ها و مراکز نمایشی محدوده خیابان لاله‌زار تهران در محل این آکادمی با حضور علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، سعید شاهمیر، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه، رامین حیدری فاروقی، رئیس آکادمی خانه سینما و منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما به امضا رسید.
افتتاح ۲۱۲ خانه شهر در سراسر کشور به‌طور هم‌زمان
۵ مردادماه و در آستانه عید سعید غدیر خم، مراسم افتتاح خانه امداد محله سیروس توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در مسجد خندق‌آباد واقع در محله سیروس ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۲ با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه و جمعی از مدیران شهری، مقامات و مسؤولان دستگاه‌هایی همچون جمعیت هلال‌احمر منطقه، سرکلانتری هفتم، کمیته امداد امام خمینی (ره)، امام جماعت و اعضای هیأت امنای مسجد خندق‌آباد و تعدادی از اهالی محل برگزار شد.

مسجد علی اکبر (ع) در آستانه بهره برداری در منطقه۱۳
مجتبی شکری با اشاره به اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی مسلمانان و نماد هویت بخش به شهر هستند گفت: احداث و توسعه مساجد در منطقه ۱۳ از جمله اولویت‌های اقدامات فنی و عمرانی است که در دستور کار قرار دارد.
او افزود: عملیات احداث مسجد علی اکبر (ع) واقع در کندراه امام علی (ع) که از چندی پیش آغاز شده بود، در ۲ طبقه و با زیربنای ۸۰۰ متر مربع در حال ساخت بوده و همچنین آسفالت پیاده رو و محوطه بیرونی مسجد نیز انجام شده است، در حال حاضر این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته و در مراحل پایانی است.
ساماندهی و نوسازی هزار مخزن پسماند در منطقه ۱۳

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان
مجتبی شکری، شهردار منطقه، مخازن زباله شهری را از مهمترین تجهیزات نظافتی شهر برشمرد و افزود: به منظور نظافت و پاکیزگی محیط شهر، جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌های میکروبی و تامین رفاه حال شهروندان، تعویض و نوسازی و حذف مخازن زباله در دستور کار معاون خدمات شهری این منطقه قرار گرفته است.
به گفته او، ازابتدای سال ۱۴۰۰، نسبت به تعمیر ۸۰۰ مخزن در سطح منطقه اقدام شده که برای تعمیر این مخازن ۱۸۰۳ چرخ مورد استفاده قرار گرفته است.
شهردار منطقه یادآور شد: با هدف ارتقای بهداشت زیست محیطی و جلوگیری از پوسیدگی زیر مخزنی‌های فلزی نسبت به حذف زیر مخزنی‌های فلزی در محور‌های پر تردد اقدام و جایگزینی با نوع بتونی آن کرده است.
اجرای ۲۵ هزار متر مربع آسفالت در بزرگراه شهید یاسینی
مجتبی شکری با اشاره به رویکرد معاونت فنی و عمرانی برای بهسازی روکش آسفالت بزرگراه شهید یاسینی گفت: این عملیات با هدف خدمات رسانی بهتر به شهروندان و رفع معایب زیرساختی بزرگراه شهید یاسینی در حال اجراست.
او با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۵۰۰ تن آسفالت، در مساحتی به وسعت ۲۵ هزار متر مربع پخش شده است ادامه داد: طرح مرمت و بهسازی وضعیت آسفالت بزرگراه یاسینی در این منطقه تا قبل از آغاز فصل سرما و بارندگی در سال جاری ادامه خواهد داشت.
شکری ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، عملیات تراش و روکش پیست دوچرخه سواری بوستان جنگلی سرخه حصار و پارک ترافیک کودکان را از دیگر اقدامات معاونت فنی و عمرانی برشمرد.

راهکار منطقه۱۳ برای رفع معضل جمع شدگی آسفالت ایستگاه‌های BRT
مجتبی شکری، شهردارمنطقه با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت برخی ایستگاه‌های BRT گفت: جمع شدن آسفالت ایستگاه‌های BRT، معضلی است که در حوزه نگهداشت شهر تهران وجود دارد؛ از این رو بهسازی آسفالت چین خورده ایستگاه‌های BRT خیابان امامت از طریق اجرای پروژه سنگ فرش انجام شد.
او اجرای پروژه سنگفرش را راهکاری برای حل جمع شدگی آسفالت ایستگاه‌های BRT اعلام و افزود: وزن سنگین این اتوبوس ­ها و تردد بیش از اندازه آن‌ها در یک مسیر خاص؛ باعث شده تا معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ در زمینه زیرسازی و روسازی آسفالت این ایستگاه ­ها طرح دقیقی انجام داده و پروژه سنگفرش در دو ایستگاه خیابان امامت در دستور کار قرار گیرد.
شهردار منطقه۱۳ اضافه کرد: علاوه بر مزایای طرح سنگفرش ایستگاه‌های BRT در زیبایی‌های بصری، باید اذعان داشت؛ بهترین روش کاربردی در مقابل معایب آسفالت استفاده از سنگفرش با شرایط‌های پرس ۲۰۰ تنی و ارتعاش ۱۴۰۰Hz است که در این طرح لحاظ شد.
احداث ١٨ هزار متر طول مسیر ایمن دوچرخه و پیاده روسازی در منطقه ۱۳
مجتبی شکری، شهردار منطقه با بیان اینکه یکی از طولانی‌ترین مسیر‌های دوچرخه در شهر تهران در منطقه۱۳ است که از میدان شهدا آغاز و تا میدان کلاهدوز، بزرگراه شهید دوران ادامه داشته و پس از آن وارد بوستان جنگلی سرخه حصار شده و از مسیر جاده تندرستی عبور خواهد کرد، افزود: مسیر مذکور ۱۸۰۰۰ متر طول بوده که ۱۵۵۰۰ متر آن تکمیل شده و ۲۵۰۰ متر آن نیز در حال انجام است که پیش بینی می‌شود در ۳ ماهه آینده به اتمام برسد.
او خاطر نشان کرد: همزمان با احداث مسیر دوچرخه، پروژه پیاده رو سازی بزرگراه شهید دوران حدفاصل مجتمع میلاد نور تا میدان مهتدی به اتمام رسیده و این اقدام، حدفاصل میدان مهتدی تا درب اول سرخه حصار در دست اجراست.
منطقه۱۳ میزبان بیست و پنجمین رقابت‌های دو میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور

از ساخت مدرسه تا احداث اولین زمین چمن ویژه بانوان
مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ با حضور در محل بیست و پنجمین دوره رقابت‌های دو و میدانی در ورزشگاه آفتاب انقلاب منطقه که به صورت زنده از شبکه ورزش صدا و سیما پخش شد، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین فدراسیون دو و میدانی و شهرداری منطقه ۱۳ گفت: به منظور حمایت از ورزش و ورزش‌های مردمی و پیرو دستور شهردار تهران و ابلاغیه سازمان ورزش شهرداری تهران مبنی بر تعاملات فی ما بین مجموعه‌های ورزشی و شهرداری مناطق برای توانمند سازی و بهسازی آن‌ها و بهره گیری از فضای آن‌ها به منظور ارائه خدمات ورزشی به شهروندان، ضمن انعقاد تفاهم نامه، تلاش کردیم با اقدامات حمایتی، گام موثری به سهم خود در بهسازی و آماده سازی فضا‌های ورزشی برداریم تا شاهد هر چه بهتر برگزار شدن ورزش‌های همگانی برای مردم عزیز مان باشیم.


اجرای مهمترین پروژه آب‌های سطحی شرق تهران در منطقه۱۳
شهردار منطقه۱۳ در خصوص از سرگیری اقدامات اجرایی پروژه احداث سرشاخه کانال پیروزی با هدف افزایش ایمنی خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی (ع) مقابل خطر سیلاب، گفت: طول پروژه احداث سرشاخه پیروزی- اصفهانک به ۷/۴ کیلومتر می‌رسد و پروژه به عنوان بخشی از شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی شرق تهران، با استفاده از لوله‌هایی به قطر ۱۴۰۰ میلی‌متر تا ۲۲۰۰ میلی‌متر و همچنین احداث کانال بتنی در حال اجراست که بهره‌برداری از آن نقش مهمی در مدیریت سیلاب ایفا می‌کند.
برپایی جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۱۳
مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز عرفه و فرارسیدن عید سعید قربان و لزوم ادای سنت حسنه قربانی گوسفند، جایگاهی به منظور عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۱۳ اختصاص یافته و این مرکز موقت برای ارائه خدمات به شهروندان آماده سازی شد.
او افزود: بر اساس ابلاغیه ستاد مدیریت بیماری کرونا مبنی بر فعالیت مراکز عرضه بهداشتی دام، با استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها، جایگاه عرضه دام در منطقه ۱۳ برپا شد تا شهروندان با آرامش و اطمینان نسبت به ادای نذورات خود اقدام کنند
شکری ادامه داد: جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام از سوی اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در زمینی به مساحت حدودی ۱۵۰۰مترمربع درنشانی:خیابان دماوند، بعد از پل خاقانی، انتهای خیابان هاشمی، جنب بوستان زیتون برپا و در راستای آماده سازی آن، اقداماتی از قبیل تسطیح، نصب داربست، نصب بنر، آماده‌سازی آغل‌ها صورت گرفت.
افزایش درصد اجرای آرای کمیسیون ماده صد منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۰
مجتبی شکری، شهردار منطقه در خصوص افزایش درصد اجرای آرای کمیسیون ماده صد در سال جاری گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در دو سال گذشته، درصد اجرای کمیسیون ماده صد از ۸۵ درصد در سال ۹۸ به ۹۱ درصد در سال جاری افزایش یافته که منجر به ارتقای منطقه بین مناطق ۲۲ گانه از رتبه پنجم به رتبه سوم شده است.
او افزود: با توجه به سیاست‌های شهرداری تهران مبنی بر کاهش تخلفات ساختمانی و اجرای آرا کمیسیون ماده صد، درصد اجرای آرای کمیسیون درسال ۱۴۰۰ نسبت به کل آرای صادره ۹۱ درصد افزایش یافته و امید است با اقدامات منطقه، این روند رو به رشد باشد.

اجرای ویژه برنامه‌های غدیر در منطقه ۱۳ پایتخت
مجتبی شکری، شهردارمنطقه با بیان اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی دهه ولایت با هدف افزایش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در محلات منطقه ۱۳ در حال برگزاری است، گفت: این برنامه‌ها در دو قالب مجازی و میدانی با توجه به شیوع موج پنجم کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه ریزی شده است.
او با اشاره به آغاز ویژه برنامه‌های دهه ولایت از شب عید سعید قربان تا ۷ مرداد ماه مصادف با عید سعید غدیر خم افزود: این برنامه‌ها با مشارکت مساجد، هیئت‌های مذهبی و سرای محلات در قالب برنامه‌های جشن، برپایی غرفه‌های فرهنگی به مناسبت عید سعید غدیر خم، برگزاری مراسم نورافشانی در ۴ نقطه از سطح منطقه شامل بوستان خیام، فلکه دوم نیروی هوایی، بوستان پیروزی، میدان اطلاعات، برگزاری مراسم نور افشانی در محلات منطقه، خطبه خوانی غدیر در حال برگزاری است.
تنظیم اساسنامه شهرک گل‌ها در محله تاکسیرانی
کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه با اشاره به استقبال بی نظیر ساکنین از باغچه مشارکتی و تشکیل گروه همیاران به منظور پایدارسازی فعالیت‌های داوطلبانه گفت: این برنامه آموزشی ترویجی سومین رویداد فازتسهیلگری پروژه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی است که در محله تاکسیرانی به منظور نظم دهی به روابط حاکم در محیط همسایگی و کاهش اختلافات و درگیری‌های ناشی از بی قانونی به اجرا درآمده است.
مصطفی پور در ادامه گفت: رویداد تنظیم اساسنامه شهرک طی یک فرایند برنامه ریزی شده از طریق آموزش و آگاه سازی ساکنین به منظور حل مشکلات مبتلابه شهرک و تحلیل و بررسی راهکار‌های پبشنهادی اجرا شده است و خروجی این رویداد در قالب اساسنامه برای ساکنین لازم الاجرا خواهد بود.
جایگاه موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۱۴ آماده سازی شد
محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: با هدف ارتقاء بهداشت عمومی و ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه دام دربلوار کوثر جنب زمین فوتبال در ناحیه ۵ راه اندازی شده و طی روز‌های عرفه وعید سعید قربان، به ارائه خدمات به شهروندان، عرضه دام زنده و ذبح گوسفند به صورت بهداشتی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی اقدام می‌شود.
فصیح با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم در قالب مسقف کردن کل مجموعه، نصب کولر، تعبیه جایگاه استراحت شهروندان، امکاناتی برای تهویه و خنکی هوا برای حفظ سلامت و رفاه حال شهروندان افزود: به منظور تهیه دام و ادای نذورات مردمی در ایام مذکور، این جایگاه با مساحت بیش از ۶۰۰ مترمربع با حضور ناظران سازمان میادین، دکتر دامپزشک و نیرو‌های بازیافتی و امور شهری شهرداری فعال خواهد بود تا متقاضیان با اطمینان خاطر و در اسرع وقت دام مورد نظر خود را تهیه و نذرشان را ادا کنند.

اجرای ویژه برنامه‌های دهه ولایت در دارالمومنین تهران
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه با بیان اینکه بیش از ده‌ها عنوان ویژه برنامه برای دهه مبارک امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها با هدفِ تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، نهادینه کردن فرهنگ احسان، نیکوکاری و فرهنگ نوع دوستی، ایجاد فرصت همدلی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی و معنوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

سعید تیموری افزود: بر همین اساس از آذین بندی، نصب پرچم و نورافشانی گرفته تا برپایی ایستگاه‌های صلواتی ۱۰ استیج جشن و مراسم معنوی با همکاری بسیج شهید محلاتی در معابر و میادین منطقه اجرایی شده است.
تمامی پرسنل شهرداری منطقه ۱۴ صاحب پرونده "سلامت روان" شدند
کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران گفت: با اجرای موفق طرح سنجش سلامت روان کارکنان شهرداری تهران در این منطقه و فرآیند ارزیابی‌های علمی و روانشناختی، حدود ۷۰۰ پرونده سلامت روان ویژه پرسنل تشکیل شده و فاز اول این طرح به اتمام رسیده است.
مصطفی پور با اشاره به اینکه با توجه به استقبال گسترده پرسنل موفق شدیم فاز اول را در زمانی کمتر از مدت پیش بینی شده به انجام برسانیم، افزود: میزان تمایل پرسنل برای دریافت خدمات مشاوره‌ای نیز بالاتر از حد انتظار بوده و فاز دوم غربالگری برای ۴۵ درصد از پرسنل آغاز شده است.
اجرای آسفالت و هدایت آب‌های سطحی از اولویت‌های اقدامات شهرداری منطقه ۱۶
پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶، در راستای روکش آسفالت همه معابر و شوارع که به صورت فاز به فاز در سطح منطقه اجرا می‌شود اظهار داشت: با روند انجام کار در سال ۱۴۰۰ هیچ کوچه‌ای در منطقه وجود ندارد که تا پایان سال جاری آسفالت نشده باشد.
وی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ظرفیت منطقه در زمینه روکش آسفالت، کار‌های خوبی انجام شده است، اما به دلیل وسعت منطقه و از طرفی سخت بودن بعضی مسیر‌ها کار زمان بری است، بعضی معابر به دلیل عرض کم و عدم امکان حمل آسفالت با ماشین آلات، زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره بر ضرورت حفظ رضایت مندی مردم خاطر نشان کرد: پروژه‌های بزرگ جای خود را دارد، اما برای کسب رضایت مردم از مقابل منزل باید کار آسفالت که یکی از موضوعات نگهداشت شهر است با جدیت در محلات نه گانه اجرا شود، البته علاوه بر بررسی و بازدید‌های میدانی کارشناسان و مسئولین امر، سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نیز به اجرای صحیح این طرح کمک می‌کند.

روابط عمومی هوشمند؛ ویترین شهر توسعه یافته
روح الله دلیری، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ در یادداشتی درباره روابط عمومی هوشمند نوشت: داده‌ها در شهر هوشمند نقشی مانند خون در بدن انسان را دارند و این امر در تجربه تمامی شهر‌هایی که به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و به توفیقاتی دست یافته‌اند، کاملا مشخص است.

بی شک شهر هوشمند با شهر الکترونیک متفاوت است، زیرا در شهر الکترونیک، تاکید بیشتر بر ابزار‌ها و در شهر هوشمند بر زیست پذیری شهر‌ها است. در واقع شهر هوشمند در تعریف، شهری پایدار و نوآور است که از فناوری‌های دیجیتالی و ارتباطی نوظهور و سایر ابزار‌های مرتبط برای ارتقای کیفیت زندگی و خدمات شهری استفاده می‌کند.

کاهش ۱۰۰۰ تن پسماند ماهانه در منطقه ۱۷
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ از کاهش یک هزار تن پسماند‌تر ماهیانه در محدوده منطقه ۱۷ تهران خبر داد و گفت: با اجرای صحیح تفکیک پسماند از سوی شهروندان در یک سال اخیر کاهش پسماند‌تر و افزایش درصد تفیکیک پسماند خشک را به دنبال آورده که عاملی برای کم رنگ شدن پدیده زباله گردی در محلات این منطقه شده است.
محمد رضا افخم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ در این خصوص گفت: از اواسط سال گذشته تاکنون میزان جمع آوری پسماند‌تر از میانکین ۶ هزار تن به ۵ هزار تن در هر ماه کاهش به دنبال داشته است.
بهسازی معابر شهری محدوده ناحیه سه منطقه ۱۷
سعید مرادی شهردار ناحیه سه شهرداری منطقه ۱۷ گفت: به همت عوامل اجرایی واحد ۱۳۷ و همکاری اداره خدمات شهری ناحیه ۳ جابه جایی و نصب دریچه جدید به همراه چهارچوب جهت جلوگیری از آبگرفتگی نهر در خیابان برادران حسنی تقاطع خیابان ابوذر انجام شد.
وی افزود: طرح ویژه لکه گیری آسفالت و بهسازی معابر شهری در سطح محدوده ناحیه۳ شهرداری منطقه۱۷ نیز ادامه دارد.
شهردار ناحیه سه منطقه ۱۷ خاطرنشان شد: به منظور سهولت در تردد و عبور و مرور شهروندان ناحیه ۳ و بهسازی معابر شهری و همچنین لکه گیری آسفالت در سطح محدوده این ناحیه از جمله خیابان شهیدان حسنی تقاطع شهید چراغی، کوچه شهید کلانتری، کوچه شهید علینژاد، کوچه شهید رستمی و... به همت اکیپ اجرایی ناحیه۳ انجام شده است.

نمونه برداری از درختان منطقه ۱۷ به منظور جلوگیری از آفت
علیرضا فرخی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ گفت: با توجه به اَهَم فعالیت‌های علمی و شناسایی گونه‌های سفیدبالک، این آزمایشگاه عنوان کرد:فعالیت زیستی سفیدبالک توت فعلا مرحله حشره بالغ و تخم از گونه Aleuroclava در بین تنه جوش و پاجوش توت با میانگین جمعیت ۵ درصدی و فعالیت سفیدبالک گونه siphoninus با سیکل کامل حشره بالغ، تخم، پوره، شفیره در بین درختان زبان گنجشک با میانگین جمعیت ۱۵ درصدی گزارش میشود.
وی افزود: همچنین فعالیت دشمنان طبیعی: لارو کفشدوزک لکه هلالی، بالتوری سبز، زنبور پارازیتوئید اریتموسروس، سن شکارگر، کنه شکارگر با مجموع میانگین ۳۱ درصدی گزارش می‌گردد و لازم بذکر است آبشویی درختان آلوده، حذف پاجوش و تنه جوش و هرس سبز درختان توت در الویت برنامه‌ها به منظور جلوگیری از طغیان سفیدبالک توت و زبان گنجشک اعلام شد.
خداحافظی با آبیاری تانکری بزرگرا‌های منطقه ۱۷
داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ گفت: این اقدام با هدف صرفه جویی در مصرف آب در حوزه آبیاری فضای سبز معابر شهری این منطقه صورت گرفته که در ماه‌های اخیر یک کیلومتر و ۷۰۰ متر طول شبکه آبرسانی فضای سبز افزوده شده است.
وی افزود: فضای سبز میانی بلوار‌ها و بزرگراه‌ها در گذشته به شکل سنتی و از طریق تانکر آبیاری صورت می‌گرفت، که با اجرای این شبکه آبیاری موجب حذف آبیاری تانکری شده و همچنین باعث کاهش میزان مصرف آب را به وجود آورده است.
لطفی ادامه داد: درحال حاضر ۵ کیلومتر و ۷۵۰ متر طول شبکه آبرسانی فضای سبز در منطقه ۱۷ به اجرا رسیده است.
وی به محلات اجرای شبکه آبرسانی فضای سبز در این منطقه اشاره کرد، گفت: در فضای سبز میانی بزرگراه شهید چراغی، بزرگراه شهید نواب، خیابان زمزم، پل امامی محرم و حریم خط راه آهن تهران _ اهواز شبکه ابرسانی صورت گرفته است.
ابر پروژه تفریحی حاشیه پایتخت در ایستگاه افتتاح و بهره برداری منطقه۱۸
با توجه به نزدیک شدن ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به ایستگاه افتتاح و بهره برداری، صبح و عصردیروز شهردار تهران و معاونان و مدیران ارشد شهری طی بازدید‌های جداگانه این ابر پروژه منطقه ۱۸ را بررسی و ارزیابی نهایی کردند.
عصر روز یکشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۰ پیروز حناچی شهردار تهران با حضور در محل باغ راه فاطمه زهرا (س) در محدوده منطقه ۱۸ با همراهی سید محمد فیاض شهردار منطقه، از روند پیشرفت این پروژه بازدید و مراحل پایانی عملیات عمرانی را مورد ارزیابی قرار داد. پیروز حناچی در حاشیه این بازدید در تشریح لزوم انجام پروژه بزرگ باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این پروژه که ساخت آن از سال‌های گذشته در منطقه ۱۸ آغاز شده بود، با پیشرفت خوبی در حال تکمیل است و تا نیمه مرداد ماه بخشی از آن برای استفاده شهروندان به بهره برداری می‌رسد.
تهیه طرح اطلس شهری کودکان و نوجوانان در منطقه ۱۹
مهدی بصیری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یکی از پیش نیاز‌های ضروری و اساسی برای گام برداشتن در توسعه شهر‌های دوستدار کودک را آگاهی از آخرین وضعیت زندگی کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، فضای کالبدی و نحوه مشارکت آنان در فعالیت‌های مختلف شهری عنوان کرد و افزود: در همین راستا تهیه طرح اطلس کودکان و نوجوانان در این منطقه وارد فاز اجرایی شده است.
به گفته او طی این طرح که در ادبیات جهانی از آن به عنوان تحلیل موقعیت یاد می‌شود، وضعیت کودکان و نوجوانان در قالب نقشه، نمودار و آمار‌های مستند از منظر تمامی ویژگی‌های کمی و کیفی زندگی آنان از مقیاس محله تا شهر تحلیل و بررسی می‌شود.
خط کشی و آرام سازی ترافیکی بیش از ۲۰ معبر عمومی در منطقه ۱۹
علی توکلی شهردار منطقه، یکی از اقدامات ویژه این منطقه را که با هدف مناسب سازی معابر ویژه نابینایان صورت گرفته، اجرای خط کشی عابر پیاده با رنگ زرد و نقاط برجسته میانی دانست که بصورت پایلوت در خیابان میثاق جنوبی انجام شده است.
او با اشاره به خط کشی محوری ٢٣ هزار متر طول از معابر منطقه و نیز ۸۵۰ متر خط کشی عابر پیاده افزود: این اقدام در ۲۶ معبر منطقه از جمله خیابان‌های شهید شکری، میثاق، میعاد، شقایق، صمدی، مهران، ماهان، شکوفه و ... اجرا شده است.
ضلع جنگلی بوستان مرجان منطقه ۱۹ بهسازی و ایمن شد
مهدی بصیری با اشاره به اجرای این طرح در محلات اسماعیل آباد، نعمت آباد و عبدل آباد گفت: بر اساس بررسی و نیاز سنجی لایه‌های مختلف اجتماعی در این منطقه بیش از ۷۰ نقطه ناامن شناسایی شده که رفع آن‌ها بر اساس اولویت تعیین شده در برنامه توسعه‌ای ۱۴۰۰ قرار گرفته است.
او با بیان اینکه بیش از ۲۰ نقطه از نقاط شناسایی شده درخصوص نقص روشنایی و تاریکی معابر عمومی، جانمایی ایستگاه اتوبوس، ساخت سرویس بهداشتی، احداث پیاده راه و ... بوده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز ضمن بهسازی این نقاط، ضلع جنگلی بوستان مرجان در محله اسماعیل آباد با اجرای اقدامات شهری شامل پیاده روسازی، تامین آبنما، سکو و آلاچیق، نصب نیمکت و حصارکشی، به محیطی امن و زیبا برای ساکنان این محله تبدیل شد.
راه اندازی قربانگاه منطقه ۱۹ با ظرفیت توزیع ۱۵۰۰ دام سبک
مجید صبوری گفت: این جایگاه با هدف سهولت دسترسی شهروندان به دام‌های بهداشتی، جلوگیری از آلودگی و کنترل قیمت دام در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع شامل یک فضای سرپوشیده به مساحت ۷۰۰ متر مربع و ۴ هزار مترمربع پارکینگ در محله شکوفه جنوبی بلوار بخشنده، تقاطع ارسطو آماده سازی شده است.

او با اشاره به حضور مشاور دامپزشکی در جایگاه عرضه دام بهداشتی به منظور ارائه دام‌های سالم و معاینه شده و نیز ذبح رایگان دام‌ها افزود: در این جایگاه ۶ غرفه برای عرضه دام سبک، ۲ غرفه ویژه برای ساماندهی دام فروشان سرگردان در منطقه و یک ایستگاه صلواتی تدارک دیده شده است.
تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای سادات همزمان با عید غدیر
علی توکلی شهردار منطقه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم به تشریح ویژه برنامه‌های مناسبتی این عید مبارک پرداخت و گفت: در همین راستا برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع با محوریت توسعه و ترویج فرهنگ اصیل و غنی اسلامی- ایرانی، غنی سازی اوقات فراغت و افزایش نشاط اجتماعی، شادابی و امید تدارک دیده شده است.
او افزود: به مناسبت این عید مبارک ضمن تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای سادات منطقه، برنامه عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا اجرا خواهد شد. همچنین همزمان با شب عید بوستان‌ها و معابر منطقه نورافشانی می‌شود.
به گفته شهردار منطقه همزمان با عید سعید غدیر خم، ۳۰۰ بسته معیشتی برای حمایت از خانواده‌های بی بضاعت در نظر گرفته شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محلات محروم این منطقه توزیع می‌شود.
توکلی در ادامه با اشاره به اجرای مسابقه و برنامه‌های مجازی عید غدیر بیان کرد: به همین منظور مسابقه کتابخوانی با موضوع «منشور آسمانی غدیر» ویژه کارکنان و شهروندان برگزار و مسابقه‌ای نیز با عنوان «راویان ولایت» مختص کودکان و نوجوانان همراه با تقدیر از برگزیدگان اجرا خواهد شد.
عرضه بهداشتی دام در مرکز عرضه دام زنده منطقه ۲۰
رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ گفت: این مرکز در فضائی به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع، ۵ سالن مخصوص نگهداری دام، یک سالن قرنطینه و استقرار ۷ گروه ذبح، اکیپ‌های دامپزشکی و آتش نشانی در خیابان شهید رجایی شمال، مرکز موتوری سنگین شهرداری منطقه ۲۰ آماده سازی شده و عرضه دام زنده و ذبح گوسفند به صورت بهداشتی با رعایت پروتکل‌های ابلاغی انجام می‌شود.
معلم با بیان اینکه به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم قربانی همه امکانات و ظرفیت‌ها به کار گرفته شده تا شهروندان با اطمینان خاطر، نسبت به ادای نذورات خود اقدام کنند افزود؛ کلیه دام‌ها در این مرکز با رعابت اصول بهداشتی و تحت کنترل و معاینات پزشکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
معاون خدمات شهری منطقه اظهار داشت: با عرضه بهداشتی دام زنده در این جایگاه، از امکان کشتارغیر مجاز، بدون ضابطه توسط افراد غیرحرفه‌ای که سلامت شهروندان منطقه را به مخاطره می‌اندازد، پیشگیری می‌شود.

منطقه ۲۱ پیشرو در راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی
مهدی صباغ زاده معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با بیان مطلب فوق گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلووات از نوع متصل به شبکه با ۱۸ پنل ۲۸۰ واتی و با یک دستگاه اینورتر و میزان تولید ۸. ۵ مگاوات انرژی در سال در منطقه۲۱ کلید خورده است.
وی در ادامه افزود: جلوگیری از تولید ۴.۸ اکسید کربن در سال که معادل ۲۴ درخت با عمر متوسط ۱۰ سال است از فواید محیط زیستی این پروژه است.
نیاز مبرم منطقه ۲۲ به مدرسه
مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه۲۲گفت: تمام اتفاقات بزرگ و ساخت فرهنگ و تمدن یک جامعه ازپشت نیمکت‌های مدارس آغاز می‌شود و ما باید نسبت به ساخت و تجهیز مدارس اهتمام ویژه داشته باشیم.
شهردار منطقه ۲۲ در ادامه با اشاره به مشکلات تخصیص زمین برای ساخت مدرسه در تهران اظهار کرد: منطقه ۲۲ منطقه محروم از سرانه‌های آموزشی است و با وجود اینکه از بهترین مناطق تهران است، اما برج ساز‌ها فکر مدرسه سازی نبوده‌اند.
وی با تاکید بر علاقه مندی مدیریت شهری منطقه۲۲ در موضوع ساخت مدرسه در منطقه، گفت: اگر مدارس مورد نیاز منطقه ۲۲ تا دو سال آینده ساخته نشود جمعیت ۵۰۰ هزار نفری که در برج‌ها ساکن می‌شوند بار مضاعفی بر مدارس مناطق دیگر وارد می‌کنند و بار مضاعفی برای شهروندان محسوب می‌شود.
شهردار منطقه۲۲ با دعوت از خیرین مدرسه سار برای ساخت مدرسه در منطقه۲۲، افزود: از خصایص خوب خیرین مدرسه ساز علاوه بر وفاداری، هوشمندی و ذکاوتشان است، زیرا آن‌ها خیلی خوب فهمیده و پی برده اند که بهترین مکان برای سرمایه گذاری معنوی منابع مالی خود امر مدرسه سازی است.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

نظر شما