شناسهٔ خبر: 48620953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد اردبیل:

استاندارد تجهیزات زمین‌بازی و شهربازی‌ها در اردبیل اجباری است

اردبیل - مدیرکل استاندارد استان اردبیل رعایت استاندارد در نصب و بکارگیری تجهیزات زمین بازی و شهربازی‌ها در اردبیل را اجباری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد از سال ۱۳۸۸ تجهیزات شهربازی و زمین بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند.

وی در رابطه با اهم اقدامات انجام یافته در این زمینه گفت: تمامی تجهیزات مستقر در شهربازی‌های استان در طول سال و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی فنی قرار می‌گیرند، افزود: این بازرسی‌ها برای حفظ سلامت مردم و افزایش ضریب ایمنی توسط شرکت‌های مزبور انجام شده است. در سال گذشته تعداد ۱۴۴ تجهیز شهربازی توسط شرکت‌های بازرسی فنی مورد بازرسی قرارگرفته است.

مدیر کل استاندارد بر لزوم استاندارد سازی تجهیزات شهربازی فاقد مجوز بهره‌برداری توسط مالکان و جلوگیری از فعالیت تجهیزات مذبور توسط شهرداران تاکید کرد.

علایی با تقدیر از همکاری شهرداران استان و مالکان در استاندارد سازی شهربازی، بر لزوم توجه شهرداران شهرستان‌های استان به موضوع استاندارد سازی تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی را تاکید نمود.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل در ادامه ضمن تقدیر از جدیت و پیگیری دادستان استان در خصوص استانداردسازی، نظارت و بازرسی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی فعال در استان افزود: علیرغم اعلام ضرورت اخذ گواهی ایمنی به شهرداری‌ها، اکثر تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی استان فاقد مجوز بهره برداری هستند، انتظار می‌رود جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، شهرداری‌های استان از فعالیت زمین‌های بازی فاقد مجوز بهره برداری، اکیداً جلوگیری به عمل آورند.

به گفته علایی در صورت بهره برداری غیر مجاز از تجهیزات زمین بازی فاقد گواهی نامه ایمنی، تمامی مسئولیت‌ها مربوط برعهده شهرداران خواهد بود.

نظر شما