شناسهٔ خبر: 48620915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برداشت برنج در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - برداشت برنج از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار آستارا آغاز شد و نخستین نمونه‌های این محصول از اراضی روستای ویرمونی به دست آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی آستارا روز شنبه در بازدید از عملیات برداشت برنج در اراضی روستای ویرمونی بخش مرکزی این شهرستان گفت: امروز برداشت نخستین محصول برنج از نوع هاشمی در یک هکتار از شالیزارهای شایان قبادی به روش مکانیزه آغاز شد.

ساسان کارجویان افزود: بیشترین نوع برنج در آستارا هاشمی و میانگین تولید آن چهار و نیم تن شلتوک در هر هکتار است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، بخش زیادی از محصول شالیزارها برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال با وجود تنش آبی و کمبود منابع آب، خوشبختانه با همکاری کشاورزان و تلاش کارشناسان امر، شرایط موجود مدیریت شد و پیش بینی می شود امسال ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن شلتوک به ارزش ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال در آستارا برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا بیان کرد: امسال حدود ۵۰ درصد اراضی به صورت مکانیزه با ۱۱ دستگاه کمباین برداشت خواهد شد و ترویج مکانیزاسیون در شالیزارها راهی مطمئن برای مقرون به صرفه بودن کشت برنج است و برای افزایش تعداد ماشین آلات کشاورزی تلاش می کنیم.

از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا، سه هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت انواع برنج محلی و پر محصول اختصاص دارد و سالانه بیش از ۱۰ هزار تن برنج سفید برداشت می شود. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد. 

نظر شما