شناسهٔ خبر: 48620815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مهاباد: تسهیلات بانکی باید به افراد توانمند واگذار شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: تسهیلات بانکی در راستای تحقق تعهدات اشتغالزایی باید به افراد توانمند و کارآفرین پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

عارف خدرلو روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغالزایی مهاباد افزود: کمیته فنی بررسی طرح های تولیدی باید افراد واجد شرایط را که قدرت و ایده سرمایه گذاری را داشته باشند، شناسایی کند تا منابع مالی در جایگاه اصلی خود هزینه و برای منطقه مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از تسهیلات پرداخت شده با هدف تصرف زمین، تغییر کاربردی و استفاده از تسهیلات در سایر حوزه های دیگر هزینه شده است که منابع مالی دولت را به هدر می دهد.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان پرداخت شده است، گفت: مهاباد با پرداخت این میزان تسهیلات رتبه نخست جذب اعتبار اشتغال پایدار روستایی را بین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در کنار این میزان پرداختی به متقاضیان باید برای بیش از هزار نفر فرصت اشتغالزایی فراهم شده باشد، اضافه کرد: تعداد اشتغالزایی واقعی و تعهدی که سرمایه‌گذار داده باید توسط یک کارگروه رصد و راستی آزمایی شود.

خدرلو ایجاد اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، شغل‌های سنتی دیگر جوابگوی معیشت مردم نیست و گرایش به شغل‌های جدید به ویژه در زمینه فضای مجازی، گردشگری و دانش بنیان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دورکاری کارمندان دستگاه های اجرایی نباید خللی در ارایه خدمات به مردم بوجود آورد

فرماندار ویژه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر وضعیت مقابله با کرونا در مهاباد نیز گفت: شرایط قرمز کرونایی و همچنین دورکاری برخی از مدیران دستگاه های اجرایی نباید خللی در ارایه خدمات به مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارمندان دولت فلسلفه دورکاری را با تعطیل کاری اشتباه گرفته اند، تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید از اصل خدمت به مردم در محل خدمت و یا منزل غافل نشوند.

مهلت ثبت نام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد نیز در این جلسه گفت: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از تسهیلات هستند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

بارزان دانشمند افزود: بانک ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبل تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ هستند.

وی گفت: مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده نظیر مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که پیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی نبوده‌اند مطابق دستورالعملی که از سوی کارگروه فوق ابلاغ خواهد شد، مشمول برخورداری از تسهیلات خواهند شد.

دانشمند اظهار داشت: فهرست مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مشمول حمایت اقتصادی سال ۱۴۰۰ مصوب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا، به دستگاه های اجرایی برای اطلاع رسانی ارسال خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران تعدادی از بانک های عامل در خصوص میزان پرداختی و وصول مطالبات خود را ارایه دادند.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما