شناسهٔ خبر: 48620646 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بحث درباره اخذ ایده‌های خلاقانه و تحقق آن‌ها

انتشار کتاب «مدیریت کارآفرینی سازمانی و نوآوری»

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «مدیریت کارآفرینی سازمانی و نوآوری» (از درون رشد کنید) اثر «رابرت ولکات» و «مایکل لی‌پیتز» را چاپ و منتشر کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، مترجمان این کتاب آقایان «سعید صفری»، دانشیار دانشگاه شاهد، «محمد اوتادی» و «روح‌الله حسینی مهرآبادی» در بخش پیش‌گفتار آورده‌اند:
در دنیای به شدت بی‌ثبات و متغیر کنونی که در آن مشتریان و نیاز‌های آن‌ها دگرگون شده و قواعد رقابت هر لحظه در حال تغییر است، رهبران و مدیران کارآفرین برای بقا و رشد در محیط کسب و کار پویا و پیچیده، با رفتار و تفکری کارآفرینانه و از طریق طراحی کسب و کار جدید درون یک سازمان موجود، در پی نظام‌مند کردن و تکرارپذیری نوآوری در سازمان خود هستند. این رهبران، از توانمندی‌های سازمان موجود به‌عنوان اهرمی برای طراحی کسب و کار جدید استفاده می‌کنند و هدف آن‌ها دستیابی به رشد متعادل و بلند مدت از طریق نوآوری نظام‌مند در سازمان است. به قول پیتر دراکر «دیگر زمان آن رسیده است تا کاری را که ۳۰ سال پیش در زمینه مدیریت انجام دادیم اکنون در مورد نوآوری نیز انجام دهیم، یعنی به تدوین اصول، شیوه‌های عملی و دستورالعمل‌ها بپردازیم.
این کتاب به بحث درباره اخذ ایده‌های خلاقانه و تحقق آن‌ها همچنین تبدیل پروژه‌های نوآوری به مسیر‌های کاملاً جدید دستیابی به رشد در سازمان‌های موجود می‌پردازد. 
 
در بخش مقدمه کتاب آورده شده است:
کارآفرینی سازمانی، شیوه و راهبردی است برای درک، پرورش، راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار‌های جدید (و نه فقط محصولات و خدمات جدید) که گرچه از دارایی‌های اصلی، جایگاه سازمان در بازار و یا توانمندی‌هایش متمایز است، اما به طور قابل توجهی از آن‌ها بهره می‌گیرد.
کارآفرینی سازمانی، پاسخی راهبردی به چالش رشد ارگانیک است و یکی از اجزاء اصلی رشد متعادل و بلند مدت به شمار می‌آید. بهترین برنامه‌های کارآفرینی سازمانی، شریک برنامه‌های سنتی نوآوری سازمان و تلاش برای توسعه کسب و کار جدید، نظیر تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر سازمانی و اکتساب هستند.
 
کتاب در ۶ فصل نوشته شده است:
فصل یک: با عنوان درک مفهوم کارآفرینی سازمانی شامل تاریخچه مختصری از کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی سازمانی دقیقاً چیست؟ کارآفرینان: سرشت در برابر پرورش، داستان‌هایی از پیشاهنگان، آسیب‌های کار آفرینی سازمانی و ... است.
فصل دوم: با موضوع طراحی کسب و کار جدید دارای مباحثی، چون مبانی طراحی کسب و کار جدید، یک روایت از دو پمپ بنزین، نوآوری فراتر از محصولات و خدمات، نمایی ۳۶۰ درجه از کارآفرینی سازمانی ... است.
فصل سوم: با عنوان مدل‌های کارآفرینی سازمانی مواردی، چون سازمان‌دهی و منابع، چهار مدل کارآفرینی سازمانی، مدل فرصت‌طلب، زیمر: یک مدل فرصت‌طلب موفق، مدل توانمند و ... را شامل می‌شود.
فصل چهارم: با موضوع کدام مدل کارآفرینی سازمانی برای شما مناسب است؟ شامل مواردی، چون کارآفرینی سازمانی و راهبرد، در مورد زمینه سازمانتان بیندیشید، مسیر شرکت باکستر به سمت یک گروه کارآفرینی سازمانی و... است.
فصل پنجم: با عنوان رهبری در تمام سطوح به مباحثی، چون کاخ امپراتور، نقش مدیران ارشد در کارآفرینی سازمانی، دکتر ویلیام پری، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی و توسعه جنگنده رادارگریز، رهبری برنامه کارآفرینی سازمانی و ... می‌پردازد.
فصل ششم: با موضوع از درون رشد کنید، از همه جا یاد بگیرید دارای موضوعاتی، چون نگاه به بیرون، گستره جهانی، نوآوری باز و واسطه‌گری نوآوری، جهانی شدن و کارآفرینی سازمانی و ... شامل می‌شود.
انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «مدیریت کارآفرینی سازمانی و نوآوری» (از درون رشد کنید) را در ۲۹۴ صفحه و به قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما