شناسهٔ خبر: 48620610 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت « سوبارو فارستر» کارکرده در بازار + اینفو

خودروی فارستر که در رده خودروهای پرتقاضای کراس‌ اورهای سایز متوسط قرار دارد را می توان در رده یکی از خودروهای محبوب سوبارو در دنیا دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ؛ نسل اول این خودرو در سال ۱۹۹۷ معرفی شد و تا سال ۲۰۰۲ در خط تولید قرار داشت. امروزه فارستر با نسل چهارم خود در بازار جهانی حضور دارد که با کد SJ شناخته می‌شود.   نسل موجود از سوبارو فارستر در ایران، نسل چهارم این خودروست که از سال 2014 تا 2018 بر روی خط تولید قرار داشت و نسل پنجم سوبارو فارستر، هم اکنون در بازار حضور دارد.

خودروهای شاسی بلند سوبارو همواره به داشتن عملکرد مناسب در رانندگی خارج از جاده ای مشهور بوده اند. این عملکرد خوب را مدیون موتور های بوکسر تخت  با مرکز ثقل پایین و همچنین انتقال قدرت با چهار چرخ و سیستم تعلیق مناسب است. سوبارو فارستر یا (فورستر) دقیقا برای چنین کاری ساخته شد. خودروی با ظاهر خشن وقدرتمند با موتوری نستبا قوی که در عین اینکه در بزرگراه ها عملکرد نرم و مطلوبی دارد ، رانندگی خارج جادهای فوق العاده ای را در اختیار راننده خواهد گذاشت.

پیشرانه  فارستر یک موتور باکستر 2.5 لیتری با حداکثر قدرت خروجی 170 اسب بخار و196 نیوتن بر متر گشتاور می باشد.موتور باکستر به موتور هایی اطلاق می گردد که چیدمان پیستون های خودرو به صورت 180 درجه روبروی هم می باشد.قدرت این موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد.مصرف سوخت این موتور در سیکل شهری برابر با 9.8 لیتر و در جاده های خارج از شهری برابر با 7.32 لیتر می باشد.در صورتی که گیربکس این خودرو را در حالت دستی قرار دهید مصرف سوخت فارستر در سیکل شهری برابر با 10.7 لیتر و در جاده های خارج از شهری برابر با 8.1 لیتر می شود.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو

 

نظر شما