شناسهٔ خبر: 48620096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت جهانی آثار همدان باید فارغ از برخوردهای سیاسی و جناحی رخ دهد

گروه استانها-رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: اگر بخواهیم همدان را در جهان معرفی کنیم باید موضوع ثبت جهانی آثار را پیگیری کنیم مسئله مهمی که باید فارغ از برخوردهای سیاسی و جناحی رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، حسین قراباغی  ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه  با تشریح فعالیت‌های کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه  نسبت به شهر همدان یک حس ناسیونالیستی داشته و دارم اظهار داشت: در شورای شهر به مسائل سیاسی نگاه نکردم و وابسته به هیچ گروه و جریانی هم نبودم.

وی با بیان اینکه اعتقاد به کار تخصصی داشته و دارم به همین دلیل بر اساس تخصص خودم مسائل کمیسیون بودجه را پیگیری کردم افزود: با حضور در کمیسیون بودجه و انجام برخی کارها وضعیت نظارتی شورا در امور مالی را ارتقا داده و در شورای پنجم نیز در بخش بودجه اصلاحات و اقدامات را به نتیجه رساندیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه در بخش سرمایه گذاری و گردشگری نیز در برنامه‌ها اولویت‌های شهر در نظر گرفته شد گفت: معتقدم اگر در این مسیر حرکت درستی داشته باشیم به نتایج مطلوبی دست می‌یابیم چرا که ایجاد اشتغال در جامعه با جذب سرمایه گذار و  توسعه توریسم در همدان امکان‌پذیر است.

وی با اظهار گلایه مندی از برخی جریان‌ها که مانع توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در همدان می‌شوند عنوان کرد: برخی جریان‌ها نمی‌گذارند سرمایه گذار وارد شهر شود هر چند ما این فضا را شکسته و کارهایی انجام دادیم.

قراباغی با این توضیح که واقعیت این است که همدان از قطار پیشرفت و توسعه جا مانده است مطرح کرد: شهر همدان حتی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان نیز عقب مانده و در بخش جذب سرمایه گذار مشکلات بسیاری دارد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری یک صنعت پاک و پر فرصت است که می‌تواند در توسعه شهر همدان نقش بزرگی ایفا کند بنابراین معتقدم ما با این ظرفیت می‌توانیم هویت همدان را به دیگران معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با این توضیح که از همان ابتدا پیگیر ثبت جهانی همدان بودیم اظهار داشت: در مظلومیت همدان همین بس که با وجود تپه هگمتانه و آثار تاریخی فاخر دیگر هنوز ثبت جهانی نشده است.

وی افزود: اگر بخواهیم همدان را در جهان معرفی کنیم باید موضوع ثبت جهانی آثار را پیگیری کنیم مسئله مهمی که باید فارغ از برخوردهای سیاسی و جناحی رخ دهد.

قراباغی با بیان اینکه در بودجه 1400 برای معرفی ظرفیت های گردشگری همدان در ساختارهایی مانند صدا و سیما، تولید فیلم و غیره یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم مطرح کرد: برای رونق پیدا کردن گردشگری و جذب سرمایه گذار اقدامات زیر ساختی خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اجرا و احداث چند پارک فرامنطقه ای در همدان با رویکرد گردشگری و ایجاد منطقه گردشگری ویژه توسط سرمایه گذار ترکیه ای عنوان کرد: 28 ماه است که شرکت سرمایه گذاری ترکیه برای اجرای طرح خود در همدان زمین گیر شده است چرا که عده‌ای مانع از فعالیت آنها شده‌اند مانند همان جریانی که در اسکای مال رخ داد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان درباره دیگر پروژه‌های سرمایه گذاری همدان اظهار داشت: بازار بزرگ میوه و تره بار غرب کشور نیز به دلیل وضعیت سرمایه گذار دچار مشکلاتی شد؛ شرکتی که به دلیل وابستگی به یک نهاد بدون تشریفات قانونی این پروژه را در دست گرفت و نتوانست کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: در بخش رفع مشکل پایه پروازی فرودگاه همدان نیز اقداماتی انجام داده‌ایم به گونه‌ای که قرار است به همت شهرداری همدان و برخی شرکت‌های خصوصی این مشکل بر طرف گردد مسئله‌ای که باید از مسئولان بعدی مطالبه شود.

قراباغی درباره طرح گردشگری تاریخ و تمدن گفت: ایجاد مسیر گردشگری غرب کشور بین همدان، کردستان، کرمانشاه و معرفی 8 هزار داشته تاریخی و طبیعی در این سه استان از جمله ابعاد این طرح است، هرچند متاسفانه شیوع کرونا اجرای آن را با مشکلاتی رو به رو کرد.

وی ساماندهی خانه مسافرها، ایجاد کانکس‌های راهنمای گردشگری و تشکیل دبیرخانه خواهرخواندگی‌های همدان را از دیگر اقدامات این کمیسیون در شورا برشمرد و اظهار داشت: مشکلات پروژه عصر طلایی نیز برطرف شده و 85 سوئیت گردشگری  آن آماده افتتاح و بهره برداری است؛ پروژه ای که می تواند برای هزار نفر شغل ایجاد  کرده و هزار و 700 میلیارد تومان نیز میزان رقم سرمایه گذاری این پروژه در همدان است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین درباره مسیر گردشگری گنجنامه عنوان کرد: مسیر کنار رودخانه گنجنامه جزو انفال  است و می تواند به عنوان مسیر گردشگری مانند منطقه درکه تهران مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد مسیری که متاسفانه توسط برخی افراد تصرف شده است و باید توسط نهادهای مسئول پس گرفته شود.

انتهای پیام/742/ح

نظر شما