شناسهٔ خبر: 48620089 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها، آموزش حضوری را امکان پذیر می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت‌: واکسیناسیون کادر آموزشی در کنار رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها و شیوه آموزش تلفیقی در حال حاضر هم به کیفیت آموزش و هم به موضوع کنترل بیماری کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، جلیل میرمحمدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید با توجه به حضور در پیک پنجم بیماری کرونا گفت: باید تدبیری بیندیشیم تا هم در آموزش و پرورش و هم در آموزش عالی کلاس‌های حضوری داشته باشیم.

میر محمدی گفت: در این راستا بحث واکسیناسیون می‌تواند نگرانی ما را کاهش دهد، از این رو تمام کسانی که به هر شکلی با دانش آموزان و دانشجویان در ارتباط هستند باید تا شروع آموزش حضوری واکسینه شوند.

وی ادامه داد: در آمورش عالی بحث واکسیناسیون دانشجویانی که بیماری صعب العلاج یا بیماری‌های زمینه‌ای نیز دارند باید مورد توجه قرار گیرد؛ و به طور کلی همه افرادی که به هر شکلی با دانشجویان و دانش آموزان در ارتباط هستند باید در بحث واکسیناسیون گنجانده شوند.

این نماینده مجلس گفت: با شروع سال تحصیلی در کنار آموزش حضوری از آموزش مجازی نیز نباید غافل شد، تلفیق و ترکیب این دو شیوه آموزش هم به کیفیت آموزش و هم به موضوع کنترل بیماری کمک می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو این مدارس و موسسات آموزش عالی خود باید تصمیم بگیرند که کدام دروس را می‌توان مجازی و کدام دروس را می‌توان حضوری برگزار کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در کنار موضوع واکسیناسیون، رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، توصیه به استفاده از ماسک، تب سنجشی در این مراکز، ممانعت از ورود افراد با علایم شبه بیماری کووید، تهویه مناسب کلاس‌ها، بحث فاصله گذاری و برگزاری کلاس‌های حضوری با حداقل افراد از سوی مدیریت مدارس و موسسات آموزشی بسیار کمک کننده است.

نماینده مردم یزد گفت: در تعطیلی بیش از یکساله آموزش حضوری در کشور نه تنها شاهد کاهش کیفیت آموزش بودیم بلکه بحث سلامت جسمی و روحی افراد نیز تحت الشعاع قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظام آموزشی می‌تواند در این شرایط الزام به آموزش حضوری برای دانشجویان و دانش آموزان داشته باشد، گفت: با رعایت همه موارد، چون واکسیناسیون کادر آموزشی، رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها الزام به آموزش حضوری را می‌توان با ظرافت‌هایی مدیریت کرد، به طوری که در عین حال که ضرورت حضور نباشد به کیفیت آموزش دانش آموزان نیز خدشه وارد نشود.

وی در پایان گفت: با این همه اگر مشاهده شد که شیوع بیماری با توجه به آموزش حضوری افزایش پیدا نکرد می‌توان به سمت آموزش حضوری رفت چرا که اگر همانند سال گذشته بازگشایی مدارس و موسسات موجب شیب بیماری شود مجبور به تعطیلی خواهیم شد.

نظر شما