شناسهٔ خبر: 48619920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:

وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است/ نقد رسانه ها با برکت است

فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارن، گفت: نقد رسانه ها برکت دارد و نباید در مقابل در مقابل نقد رسانه ها آشفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است و تنها راه نجات از وضعیت شیوع کرونا در حال حاضر، انسجام، همراهی و تعامل همه دستگاه های اجرایی و مردم استان در رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی  است.


«الیاس فتاحی» با بیان اینکه در امر رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مردم محوری تر است، افزود: برای تزریق واکسن کرونا، دانشگاه علوم پزشکی تلاش های زیادی دارند و از همه دستگاه های اجرایی در خواست می شود که در راستای افزایش میزان واکسیناسیون همکاری و تعامل لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.


 
وی با انتقاد از عدم مدیریت آرامستان‌های استان از طریق دستگاه های مرتبط و جلوگیری از تجمعات، یادآور شد: باید آرامستان‌ها بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، مدیریت شوند و از هر گونه تجمع جلوگیری به عمل آورده شود.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به برگزاری مسابقات فوتسال جام زندانیان استان بدون اخذ مجوز از ستاد کرونا، یادآور شد: این موضوع در ستاد مبارزه با ‌کرونا استان مطرح و پیگیری های لازم انجام  خواهد شد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ شهرستان در وضعیت قرمز،  ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: بحث واکسیناسیون خبرنگاران و  فرهنگیان، اسایتد دانشگاه ها، رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری در استان کلید خورده است.


فتاحی با بیان اینکه به واکسیناسیون  فرهنگیان و خبرنگاران در استان نیز در حال اجرا است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر از این فرهنگیان استان واکسینه می شوند که آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در استان ایجاد شود که  در طرح واکسیناسیون اعضای شعب انتخابات بیش از ۲۵۰۰ نفر واکسینه شدند.


وی با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه سال جاری، یادآور شد: در بحث واکسیناسیون همه فرمانداران شهرستان های استان موظف هستند که این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند، برخی از شهرستان ها خوب عمل کرده و در برخی دیگر نیز ضعیف عمل شده است که انتظار می رود این شهرستان ها نیز با جدیت بیشتری بحث واکسیناسیون را دنبال کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام  با بیان اینکه گزارش های واکسیناسیون شهرستان ها به صورت روزانه رصد می شود، گفت: در بحث مقابله فرهنگی با کرونا از ظرفیت های همیاران سلامت افتخاری استفاده شود در فرمانداری های و ستاد شهرستان های استان این موضوع نیز با جدیت دنبال شود.

 

فتاحی  با تقدیر از فعالیت همه عزیزان در رسانه های استان و صدا و سیما، گفت: انشا االله انتظار می رود که همانند گذشته در زمینه ویروس کرونا دلتا، بحث آگاهی بخشی در رسانه ها دنبال شود و مردم متوجه خطرات ناشی از عدم رعایت  پروتکل های بهداشتی باشند و همه تدابیر لازم با توجه به اینکه در آستانه فصل پاییز قرار داریم، به کار گرفته شود و هیچ قصوری از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

 

وی با اشاره به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، ابراز کرد: از نقش رسانه ها در مبارزه با کرونا و تلاش های آنان در این زمینه توسط دستگاه های اجرایی تجلیل شود، راهی جز بهره گیری از توان رسانه ها در راستای افزایش میزان واکسیناسیون و استقبال مردم از واکسن کرونا نداریم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه نقد رسانه ها برکت دارد و نباید در مقابل  در مقابل نقد رسانه ها آشفته شد، افزود:  همه دستگاه ها اجرایی استان در زمینه پاسخگویی به رسانه ها در زمینه کرونا پاسخگو باشند و نهایت همکاری لازم را داشته باشند.

 

فتاحی یادآور شد: قرارگاه مبارزه با کرونا بر شهرستان های قرمز نظارت لازم را داشته و بازدید میدانی از شهرستان های مهران و دره شهر انجام گرفته است که این نظارت ها نیز باید به صورت جدی دنبال شود.

 

وی با تقدیر از  پیگیری های رسانه های استان در خصوص افتتاح بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، یادآور شد: تا رفع نقایص افتتاح بیمارستان از دستور کار خارج شود  و بحث واکسیناسیون نیز دنبال و همه فرمانداران در بحث واکسیناسیون پای کار باشند و بحث قرنطینه در شهرستان مهران پیگیری شود.

 

فتاحی با بیان اینکه از همه اصناف که با همراهی و دلسوزی پای کار بودند تقدیر می شود، گفت: به اصناف و بازاریان در خلال شیوع کرونا خیلی آسیب وارد شد و همکاری لازم را داشتند، مجوز نمایشگاه به هیچ وجه صادر نمی شود و هر گونه تجمع باید با صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا باشد در غیر این صورت تخلف است و پیگیرد قانونی دارد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره قرار گرفتن در آستانه ماه محرم، یادآور شد:برگزاری مراسمات  محرم و صفر که از اهمیت و ویژگی های خاصی برخوردار است، دستورالعمل های نحوه برگزاری مراسمات به محض ابلاغ از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به دستگاه ها و نهادهای مرتبط نیز ابلاغ خواهد شد.

 

پایان پیام/92

نظر شما