شناسهٔ خبر: 48619884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار:

باشگاه‌ها و تالارهای استان مرکزی تعطیل می‌شوند/گزارشات سمن‌ها ترتیب اثر قضایی داده شود

شقایق ابراهیمی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در شهرستان های قرمز تالارها و باشگاه های ورزشی تعطیل شوند و رستوران ها به صورت بیرون بر فعالیت کنند در غیر اینصورت برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

بهروز اکرمی روز شنبه ۹ مرداد در ستاد کرونا استان مرکزی اظهار کرد: بیماری کرونا تنها با رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون مدیریت می‌شود که این دو راهکار، یک نسخه جهانی است، برای مدیریت این بیماری همگان باید این دو راهکار را دنبال کنند.

وی افزود: طبق گزارشات ملی و استانی،  روز به روز رعایت پروتکل های بهداشتی در جای جای استان در حال کاهش است که نتیجه آن افزایش بیماران و مرگ و میر خواهد بود. مداخلات و تصمیمات باید تاثیرگذار باشد در غیر این صورت هیچ مشکلی از جامعه حل نخواهد شد، لذا انتظار بر این است که تصمیمات تاثیرگذار و اجرای تاثیرگذار را شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و با بیان اینکه امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، اضافه کرد: امروز نیز توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی یک امر به معروف است و علما و مردم باید بدانند اگر فردی را به رعایت پروتکل ها دعوت کنند امر به معروف انجام داده اند.

اکرمی تصریح کرد: هنوز بعد از گذشت یک سال و نیم، این فرهنگ در جامعه ما جا نیفتاده که این بیماری با هیچکس شوخی ندارد، باید برای حفظ جان خود و مردم به همگان تذکر دهیم.

وی در خصوص فعالیت باغ های شخصی و برگزاری مراسمات ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران مسئولیت نظارت بر برگزاری مراسمات در باغ های شخصی را برعهده دارند تا اجازه ندهیم باغ های شخصی مسبب شیوع این ویروس باشند و چنانچه دانشگاه چنین تخلفی را گزارش کند فرماندار باید پاسخگو باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه سمن ها بدون دریافت هزینه و در راستای رسالت اجتماعی در راه خدا فعالیت می کنند گفت: سمن ها برای فعالیت حکم دارند، لذا اگر گزارشی را برای دادگستری ارسال کردند، باید به گزارشات آنها ترتیب اثر قضایی داده شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: هنوز بعد از گذشت یک سال و نیم نتوانستیم میوه فروشان را ملزم به رعایت پروتکل ها کنیم، اگر مشکل میوه فروشان حل شود مشکل نیمی از کشور حل خواهد شد، لذا اگر چندین میوه فروشی پلمب شود، مابقی نیز موارد را رعایت خواهند کرد.

وی در خصوص آرامستان اراک افزود: متولی آرامستان فرماندار و شهردار هستند و اگر آرامستان طبق گزارش دانشگاه و یا سمن ها موارد را رعایت نکند به مرجع قضایی معرفی خواهد شد، همچنین متولی کارخانجات، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی است که در این راستا بازرسان باید به کارخانه ها مراجعه کنند و در صورت عدم رعایت پروتکل ها برخورد قانونی انجام دهند.

اکرمی از واکسیناسیون بازرسان اتاق اصناف در راستای فعال تر شدن بازرسان خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان واکسیناسیون اصناف نیست، اما با همکاری دانشگاه واکسیناسیون بازرسان اصناف در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد پاسکاری و تقابل صنفی ایجاد شود چراکه این پاسکاری ها دردی از جامعه دوا نخواهد کرد، درد جامعه کمک برای رهایی از این بیماری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل اوقاف، تبلیغات و ارشاد اسلامی باید تشکیل و موارد لازم را پیگیری کنند تا فعالیت های مذهبی با کمترین انحراف از رعایت پروتکل ها را شاهد باشیم، کارسازترین گروه‌هایی که رعایت پروتکل ها را مدنظر دارند هیئات مذهبی هستند.

اکرمی ادامه داد: در شهرستان های قرمز تالارها و باشگاه های ورزشی تعطیل شوند و رستوران ها به صورت بیرون بر فعالیت کنند در غیر این صورت برخورد لازم صورت خواهد گرفت و مهمانشهر ساوه نیز قرنطینه و سفره خانه ها نیز از سوی بخشداری ها باید نظارت شوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای طرح ممنوعیت تردد شبانه حدود ۸۰ هزار دستگاه خودرو در سطح استان اعمال قانون شده است.

وی افزود: به منظور کنترل خودروها به ویژه در تردد شبانه باید تمامی سیستم ها همراه یکدیگر و در یک راستا حرکت کنند، با باز بودن رستوران ها و شهربازی و... کنترل سخت تر می شود و اعمال قانون به تنهایی موثر نخواهد بود.

حسینی ادامه داد: شب گذشته با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر جمع کثیری از طرفداران در خیابان ها حضور داشتند که بیش از ۳ هزار خودرو اعمال قانون شدند.

انتهای پیام

نظر شما