شناسهٔ خبر: 48617756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان گلستان خبر داد:

افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در گلستان

بنی عقیل گفت: در چهار ماه نخست سالجاری ۱۲ درصد اهدای خون در گلستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» صبح امروز (شنبه 9 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان یک استان حادثه خیز است و به دلیل وجود بیماران خاص و تصادفات زیاد نیاز به خون و فرآورده های خونی زیادی داریم.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان  ادامه داد: با این وجود دو مرکز انتقال خون  در گلستان تامین کننده نیاز خون و فرآورده های خونی  25 مرکز درمانی در سطح استان است.

 

بنی عقیل بابیان اینکه در چهار ماه 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خون گیری  را داشتیم، گفت: در مراجعات بانوان برای اهدای خون در طول این مدت نسبت به سال گذشته افزایشی نداشتیم ولی میزان درصد بانوانی که نسبت به اهدای خون اقدام کردند افزایش یافته و در امسال یک هزار و 215 بانوی گلستانی نسبت به اهدای خون اقدام کرده است.

 

وی افزود: همچنین یک درصد اهدای خون بار اولی ها در طول چهار ماه نخست ابتدای سال افزایش داشته است و دو هزار و 416 نفر  برای نخستین بار در چهار ماه نخست سال نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه از طریق پایگاه گنبدکاووس یک سوم خون مورد نیاز استان تامین شد، متذکر شد: روزانه نیازمند این هستیم که بیش از 160 واحد اهدای خون در گلستان صورت بگیرد.

 

بنی عقیل بیان کرد: امروز ذخیره استان گلستان 5.2 روز است و قطعا با توجه به تطعیلی که داشتیم ذخایره خونی ما در روزهای آینده به چهار روز کاهش پیدا می کند.

 

وی متذکر شد: در چند روز مرداد به دلیل گرمی هوا و پیک مجدد بیماری کووید و کمبودهایی موجود هشت درصد کاهش اهدای خون را شاهد هستیم.

 

مدیرکل انتقال خون در استان گلستان متذکر شد: در ماه های قبل میزان مراجعات ما به پایگاه انتقال خون در گرگان بیش از 70 نفر بود و بالغ بر 60 واحد خون گیری انجام می شد ولی در چند روز اخیر میزان خون گیری ما به کمتر از 50 واحد رسیده است.

 

بنی عقیل بیان کرد: 31 تیر کمترین آمار خون گیری را در طول روز داشتیم که میزان اهدای خون به 98 واحد انجام شده است و بیشترین آمار ما در اهدای خون در طول یک روز مربوط به ماه مبارک رمضان است که 300 واحد های اهدای خون داشتیم.

 

 

پایان پیام/587

نظر شما