شناسهٔ خبر: 48617385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

یک پژوهشگر ادبیات مطرح کرد؛

طرح ضد اینترنت هم ممنوعیتی است که به طنز تبدیل می شود

اگر کسی اسناد و مصوبات ممنوعیت‌های این ۱۵۰ سال اخیر را گردآوری کند، امروز برای ما کتاب طنز جالب و خنده‌داری خواهد شد. زمانی در این کشور رادیو، دستگاه پلی‌کپی، ویدیو، ماهواره و ... ممنوع بوده و داشتنش نیاز به مجوز داشته. برخی از ممنوعیت‌ها به لحاظ قانونی منسوخ‌ نشده به طنز تبدیل شده است. طرح صیانت هم یکی از این ممنوعیت‌هاست

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ علی اصغر سیدآبادی، پژوهشگر ادبیات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مجلس‌نشینان به نفع مسدودکنندگان اینترنت یا به قول برخی به حکم اعدام اینترنت رای دادند.

آنان در حالی رای دادند که ۵۰۰ هزارنفر مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بودند. برای اینکه دستتان بیاید ۵۰۰ هزار نفر یعنی چقدر، کافی است بدانید که بیش از ۲۶۰ نفر از ۲۹۰ نفر مجلس، رایشان کمتر از این تعداد است و بالاترین‌های این ۲۶۰ نفر نصف آن رای ندارند و افراد بسیاری با کمتر از ۲۰هزار و ۳۰ هزار به مجلس راه یافته‌اند.

اگر کسی اسناد و مصوبات ممنوعیت‌های این ۱۵۰ سال اخیر را گردآوری کند، امروز برای ما کتاب طنز جالب و خنده‌داری خواهد شد. زمانی در این کشور رادیو، دستگاه پلی‌کپی، ویدیو، ماهواره و ... ممنوع بوده و داشتنش نیاز به مجوز داشته. برخی از ممنوعیت‌ها به لحاظ قانونی منسوخ‌ نشده به  طنز تبدیل شده است. هنوز قانون ممنوعیت ماهواره منسوخ نشده است، اما بیشتر مردم به آن تن نداده‌اند.

طرح صیانت هم یکی از این ممنوعیت‌هاست و زمان زیادی لازم نیست تا به طنز تبدیل شود. جز اینکه مردم را آزرده و خشمگین‌تر کند و احتمالا پروژه‌هایی برای برخی افراد و شرکت‌ها فراهم کند، نتیجه‌ی دیگری نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما