شناسهٔ خبر: 48617176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مخبر معاون اول آیت الله رئیسی می شود؟

از چند هفته قبل کارگروه های تخصصی برای شناسایی افراد صلاحیت دار برای سکانداری وزارتخانه ها تشکیل شده و اسامی پیشنهادی خود را نیز به آیت الله رئیسی ارسال کرده اند.

صاحب‌خبر -

 طی روزهای گذشته اخبار و اسامی متعددی در فضای مجازی و حتی برخی رسانه های رسمی درباره کابینه احتمالی دولت رئیسی منتشر شده است.

 در همین حال در فاصله چند روز مانده به اعلام رسمی معرفی کابینه دولت جدید، قاعدتا طرح اسامی افراد محتمل برای وزارتخانه ها در فضای مجازی بیشتر از گذشته به واقعیت نزدیک شده است.

از چند هفته قبل کارگروه های تخصصی برای شناسایی افراد صلاحیت دار برای سکانداری وزارتخانه ها تشکیل شده و اسامی پیشنهادی خود را نیز به آیت الله رئیسی ارسال کرده اند. در این میان خود آیت الله رئیسی نیز گزینه های برای برای برخی وزارت خانه ها در نظر دارد و تصمیم نهایی را نیز خود ایشان خواهند گرفت. به همین دلیل برخی فعالین سیاسی معتقدند که تا آخرین لحظه امکان تغییر اسامی کابینه پیشنهادی توسط خود آقای رئیسی وجود دارد.

در این میان نکته جالب توجه این است که تاکنون آقای رئیسی با هیچ شخصی به صورت مستقیم برای حضور در کابینه سخن نگفته است و تنها گفته می‌شود برای مسئولیت معاون اولی فقط با محمد مخبر ، رئیسی فعلی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به صورت مستقیم طرح موضوع کرده است.

به نظر می رسد که آقای رئیسی برای تشکیل کابینه، طی شدن فرآیند کارشناسی و خرد جمعی را برای شناسایی گزینه های مطلوب تشکیل دولت سیزدهم ضروری می‌دانند و سپس می خواهند تصمیم نهایی خود را اعلام کنند.

 

نظر شما