شناسهٔ خبر: 48617092 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۳۴۹۶۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۹۶۲ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 9 مرداد) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 7432 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 323 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۹۶۲ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۷۸۰ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۴۲۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۱۷۸  واحدی معادل ۱.۰۵ درصد، عدد ۳۳۹ هزار و ۴۲۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۶۴۱ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۷۱۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۶۴۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۹۶۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

 بر اساس جدول معاملاتی امروز نمادهای فملی، فولاد، نوری، فارس، شپدیس، شستا و وغدیر به ترتیب با 1539، 1018، 775، 712، 537، 423 و 339 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سپيد - سپيد ماكيان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان و نوري - پتروشيمي نوري در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، فملی، فارس، فولاد، کگل و کچاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پاکشو، خودرو و وسکرشا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد میدکو(توسعه معادن وص.معدنی خاورمیانه با ۷.۰۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فنوال، البرز، دسبحان و جم پیلن بود. همچنین نماد معاملاتی شلعاب(لعابیران‌ ) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسکرشا، ولیز، ولغدر، خپویش و غاذر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۳ هزار و ۱۷۹ نوبت معامله و به ارزش ۵۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 6 مرداد) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۰۶ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۵۱۶ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰۳ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۵۸ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد، عدد ۳۹۶ هزار و ۷۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۲ واحدی به رقم ۲۵۰ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۶۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰۰۲ واحد افزایش به رقم ۹۹۶ هزار و ۴۰۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۸۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 6 مرداد بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کگل، نوری، جم، شپدیس و همراه با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وبملت و ومعادن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 6 مرداد بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد البرز(بیمه البرز ) با ۵.۰۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سپاها، سدور، وبهمن و همراه بود. همچنین نماد معاملاتی خنصیر(مهندسی‌نصیرماشین‌) با ۲۵.۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فجام، تکمبا، خبهمن، وسینا  و بالبرقرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶  میلیارد و ۵۳۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۴۲ هزار و ۸۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۵ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما