شناسهٔ خبر: 48614583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

وضعیت قرمز کرونا در خوزستان/ روند صعودی بیماران در اکثر شهرها

ابول‌نژادیان گفت: متاسفانه پیک چهارم کرونا در استان خوزستان با سرعت زیادی در حال پیش روی است و هم اکنون آمار مراجعین به مراکز درمانی با شیب تند در اکثر شهرها در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» امروز (شنبه ۹ مرداد) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان اظهار کرد: متاسفانه پیک چهارم کرونا در استان با سرعت زیادی در حال پیش روی است و هم اکنون آمار مراجعان به مراکز درمانی با شیب تند در اکثر شهرها به ویژه اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان، شادگان، اندیمشک، دشت آزادگان، بندرماهشهر و شوش در حال افزایش است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه شمار بیماران بستری نسبت به هفته گذشته ۳۶ درصد و کل موارد ابتلا نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است افزود: موارد بستری نسبت به ۲ هفته قبل و از زمان شیوع گونه دلتاکروناویروس شاهد افزایش ۵۰ درصدی است که خطر جدی این سوش را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه شمار بیماران با سرعتی پیش می‌رود که ابتدای پیک جدید کرونا حتی از قله پیک اول بالاتر رفته اضافه کرد: وضعیت فعلی بسیار نگران کننده است و نیازمند تصمیمات عاجل و تشدید محدودیت‌ها هستیم تا وضعیتی که اکنون برخی استان‌ها را گرفتار کرده در استان خوزستان رخ ندهد.

 

ابول‌نژادیان با اشاره به اینکه تا روز گذشته بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است تصریح کرد: از مردم انتظار داریم که در وقت مقرر برای انجام واکسیناسیون به مراکز معرفی شده مراجعه کنند.

 

پایان پیام/72

نظر شما