شناسهٔ خبر: 48614530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تصویب تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری قم

دویستمین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری قم و برخی سازمان‌های تابعه آن همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این جلسه که در محل ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۹۹ شهرداری قم، با وصولی حدود دو هزار و ۴۶۰ میلیون و هزینه حدود دو هزار و ۴۲۰ میلیون تومان به تأیید اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

همچنین اعضای این شورا با لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با وصولی حدود ۱۷۹ میلیارد و هزینه حدود ۱۸۵ میلیارد تومان موافقت کردند.

در عین حال مجید اخوان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر در این نشست و درباره بخشی از عملکرد سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال گذشته گفت: پیش بینی تولید آسفالت در این سازمان و در سال گذشته، ۲۰۰ هزار تُن بود که این عدد به ۲۳۵ هزار تُن رسیده است.

در ادامه نشست امروز شورای شهر قم، لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم نیز با وصولی و هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان زیباسازی شهرداری قم نیز در این نشست با وصولی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و هزینه حدود ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

اعضای شورای شهر قم در عین حال به لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز رأی دادند که البته تحقق درآمد این سازمان در سال گذشته به دلیل کاهش درآمد پارکینگ های شهری بویژه پارکینگ زائر، پارکینگ بلوار شهید سلیمانی و پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، معادل ۸۲ درصد بودجه اصلاحی و ۶۷ درصد بودجه پیش بینی شده بود.

بخش دیگری از نشست امروز شورای شهر به بررسی لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان آتش نشانی اختصاص یافت و این لایحه نیز با وصولی حدود ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هزینه حدود ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

اعضای شورای اسلامی شهر قم همچنین با لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان قطار شهری از نظر وصولی و هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان موافقت کردند، ضمن آن که لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان میادین میوه و تره بار نیز از حیث وصولی حدود ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و هزینه ای حدود ۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

در این باره مجید اخوان به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم علاوه بر مأموریت‌های جاری خود، امور شهرک خودرویی و شهرک صنوف را نیز دنبال می کند.

وی افزود: بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ این سازمان بیانگر آن است که وضعیت تملک اطراف میدان شهید مطهری قم به عنوان یکی از مأموریت‌های این سازمان، رضایت بخش نیست و نیاز به نظارت بیشتر دارد.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما