شناسهٔ خبر: 48614202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شیراز خبر داد

آغاز به کار پنج واحد صنایع بخش کشاورزی در شهرستان شیراز

سیروسی گفت: شهرستان شیراز در ایجاد صنایع بخش کشاورزی در استان فارس پیشرو بوده است و در بهار امسال پنج واحد مختلف در این زمینه شروع به کار کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «ذبیح الله سیروسی»، امروز (شنبه 9 مرداد) از پیشرو بودن شیراز در بهره برداری از صنایع کشاورزی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان شیراز در ایجاد صنایع بخش کشاورزی در استان فارس پیشرو بوده است و در بهار امسال پنج واحد مختلف در این زمینه شروع به کار کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: فعالیت این واحدها موجب ورود بیش از 34 هزار تن ماده خام به چرخه صنایع کشاورزی شهرستان شیراز شده و برای 48 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی اضافه کرد: این صنایع در زمینه های بسته بندی، گیاهان دارویی و سایر صنایع مشغول به کار هستند و  تلاش می کنیم تا ظرفیت صنایع در بخش کشاورزی شهرستان شیراز گسترش یابد.

سیروسی با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان شیراز برای توسعه صنایع کشاورزی بیان کرد: ارائه آموزش و مشاوره های های انفرادی و گروهی، برگزاری نمایشگاه با حضور واحدهای تولیدی، زنان روستایی و شرکت های وابسته و اعزام به نمایشگاه های تخصصی  و بررسی جدیدترین تکنولوژی ها و ارتباط با تولیدکنندگان بخش صنعت از نمونه این موارد است.

وی ادامه داد:  تشویق توسعه سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، افزایش عرضه مواد بسته بندی و فرآوری شده نسبت به مواد خام کشاورزی، ارتقای دانش فنی در صاحبان صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و ... از سایر اقدامات موثر این حوزه به شمار می رود.

سیروسی تصریح کرد: افزایش فرآوری محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات آن و بالا بردن سهم صنایع تبدیلی در تولید ناخالص ملی و افزایش سهم صادرات غیر نفتی از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان شیراز است و با رفع برخی مشکلات در نظام بانکی همچون عدم پرداخت تسهيلات با نرخ سود پايين، سخت گیری بانک های عامل برای اعطای تسهیلات، ایجاد امکان پرداخت تسهیلات جدید توسط بانک به متقاضی و ... در توسعه صنایع کشاورزی اثربخش است.

پایان پیام/664

نظر شما