شناسهٔ خبر: 48612850 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کتاب «آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر»

نشست نقد و بررسی کتاب «آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» اثر مارتین لوتر روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب،‌ نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» اثر مارتین لوتر روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

نوشته‌های حاضر نمایی کلی از مساله‌ مهم نجات و راه رسیدن به آن رادر الاهیات مارتین لوتر عرضه می‌کنند. مساله‌ لوتر این است که چگونه می‌توان از قیدوبند شریعت، گناه و مرگ آزاد شد و نجات پیدا کرد. از نگاه او، شریعت، گناه و مرگ زنجیرهایی‌اند که ما را از رسیدن به آزادی و نجات بازمی‌دارند.

آنچه لوتر در نقد و رد شریعت می‌گوید انکار کارایی و تأثیر آن در حصول آمرزیدگی و نجات است. انکار این کارایی و تأثیر، تأکید بر این اصل اساسی است که انسان نمی‌تواند در معامله‌ای سرراست، اعمالِ شرعی انجام دهد و، درمقابل، مزد طلب کند.

«آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» به‌تازگی با ترجمه محمد صبائی توسط نشر کرگدن منتشر شده و نشست نقد و بررسی آن، با حضور محمدرضا عدلی، ارسطو میرانی و محمد صبائی همراه است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد از ساعت ۱۱ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در پایگاه اینترنتی آپارات پخش می‌شود.

پایان پیام/31

نظر شما