شناسهٔ خبر: 48612334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عروسی ساده زوج‌های سادات همراه با تأمین جهیزیه در یک امامزاده +عکس

مراسم پیوند آسمانی سه زوج سادات در امامزاده روح‌الله الحسنی (ع) برگزار شد و خادمان این آستان با کمک خیران، جهیزیه این زوج‌های جوان را تأمین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ازدواج سنت پیامبر (ص) است، اما در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی، بسیاری از خانواده‌ها در تأمین جهیزیه و هزینه‌های ازدواج ساده با مشکلاتی مواجه هستند و همین امر موجب شده تا زوج‌های جوان نتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

بر همین اساس، برخی امامزاده‌های استان تهران که به عنوان قطب فرهنگی باید در همه زمینه‌ها فعال باشند، در ماه‌های اخیر اقدام به شناسایی زوج‌های سادات که برای رفتن به خانه بخت با مشکلاتی مواجه بودند، کرده است؛ به طوری که حجت‌الاسلام حجر رسولی، مدیر آستان امامزاده روح الله الحسنی (ع) می‌گوید: با هماهنگی اداره اوقاف ناحیه سه چند زوج جوان را شناسایی و حمایت کردیم؛ به طوری که مراسم عروسی این زوج‌‌های سادات روز گذشته در آستان روح الله الحسنی (ع) همزمان با ایام عید غدیر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم ما سعی داشتیم که عروسی ساده با عنوان پیوند آسمانی برای جوانان برپا کنیم، افزود: علاوه بر تدارک ماشین عروس و عکاسی در آتلیه، با حمایت‌های گروه‌های جهادی و اوقاف ناحیه سه، وسایل اولیه مورد نیاز برای زندگی مشترک نیز به عنوان جهیزیه به این زوج‌های جوان تأمین و اهدا شد. علاوه بر این، با حمایت خیران برای مسکن و حتی اشتغال آنها نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام رسولی به برپایی جشن غدیر در این آستان اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر جنگ شادی و کاروان غدیر برگزار و در روز غدیر بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرس غذا و ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان بین نیازمندان منطقه ۱۲ تهران و حاشیه شهر توزیع شد.

مدیر آستان امامزاده روح الله الحسنی (ع) با بیان اینکه گروه سرود نوجوانان نیز در حاشیه تهران به اجرای برنامه پرداخته و چند کارت هدیه به عنوان کمک معیشت به نیازمندان اعطا شد، خاطرنشان کرد: ما سعی داریم تا قبل از ماه محرم، چند بسته معیشتی نیز در حاشیه تهران توزیع کنیم و وسایل اولیه زندگی را نیز با کمک خیران تأمین و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم؛ به طور مثال در بسیاری از خانه‌های اطراف تهران حتی وسایل گرمایش و سرمایش وجود ندارد که در مرحله نخست تأمین آنها مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما