شناسهٔ خبر: 48610464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی همدان:

۴۴درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

حمزه لوی با اعلام اینکه ۴۴ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: مجموع بیمه‌شدگان این سازمان در استان ۲۴۳ هزار و ۹۴۴ نفر است.

صاحب‌خبر -

«شهناز حمزه‌لوی » با اشاره به اینکه خدمات تامین اجتماعی در استان از طریق ۱۳ شعبه اصلی، چهار شعبه اقماری و پنج کارگزاری به جامعه هدف ارائه می‌‌شود به خبرنگار شبستان در همدان گفت: به بیمه‌شدگان مشمول قانون کار، بیمه‌شدگان اجباری، بیمه‌شدگان خاص و توافقی مانند طلاب، خادمین مساجد، رزمندگان و بسیجیان، قالیبافان، زنبورداران، کارگران ساختمانی و کارفرمایان صنفی خدمات ارائه می‌شود که از لحاظ تعدد قابل توجه هستند.

 

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اعلام اینکه ۴۴ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: مجموع بیمه‌شدگان این سازمان در استان ۲۴۳ هزار و ۹۴۴ نفر است و ۱.۷ درصد از بیمه‌شدگان در استان همدان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این افراد با بیمه‌پردازی و با یک سنی به مرز بازنشستگی می‌رسند خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر قریب به ۶۰ هزار و ۳۵۹ خانوار بازنشسته، از کارافتاده و فوتی در استان داریم که مستمری بازنشستگی برای آنها پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سعی شده تا بتوانیم خدمات را به نحو مناسب و به‌صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهیم، اظهار کرد: در این راستا ارائه خدمات الکترونیک در قالب طرح 3070 در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان در تشریح این طرح مطرح کرد: تبدیل 30 خدمت حضوری به 30 خدمت غیر حضوری در سازمان تأمین اجتماعی با اجرای طرح 3070 در پیش گرفته شد تا 70 میلیون بار مراجعه مردمی برای دریافت خدمات حضوری را کاهش دهیم.

 

وی ادامه داد: گرفتن غیر حضوری کمک‌هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیر حضوری مستمری بازماندگان، گرفتن تعهدنامه و تکمیل اطلاعات فرزندان اناث بازماندگان، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه پروانه ساختمانی و فهرست هوشمند حق بیمه به‌عنوان پنج خدمت غیر حضوری این سازمان، پایان سال گذشته محقق و اجرای طرح 3070 در کاهش مراجعه به واحدهای اجرایی تأثیرگذار بوده و حذف چاپ دفترچه و استحقاق‌سنجی غیر حضوری خدمات درمان نیز در کاهش مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان مؤثر بوده است.

 

حمزه‌لوی با بیان اینکه یکی از خدمات این طرح الکترونیکی حذف دفترچه بود که از پایان اسفند سال گذشته اجرا شده است گفت: توافقنامه‌هایی بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت علوم منعقد شده تا مشکلات حذف شود و پزشک مربوطه سیستم الکترونیک را نصب و ارباب رجوع‌ بدون ارائه دفترچه و از طریق کد ملی خدمات دریافت کنند.

 

وی افزود: تنها صدور دفترچه درمانی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مردم و سازمان هزینه داشت که خوشبختانه جمع شد.

 

حمزه‌لوی در ادامه مطرح کرد: با توجه به حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه تأمین اجتماعی از پایان سال گذشته، افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره چهار ستاره 1420 ستاره یک مربع (*4 * 1420 *1#) از قطع بیمه یا برخورداری خود از حمایت درمانی خود به‌صورت غیر حضوری مطلع شوند.

 

وی با بیان اینکه مردم استان از طرح غیر حضوری تأمین اجتماعی استقبال کرده‌اند، گفت: برای اینکه این طرح بیشتر جا بیفتد کارگزاری‌ها و شعبات موظفند این خدمات را به مراجعه‌کنندگان آموزش دهند.

 

وی با اعلام اینکه در استان ۲۴ هزار و ۴۵۴ کارگاه فعال در حوزه بیمه‌شدگان پیمانکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه وضعیت خوبی در کشور داریم و بیمه‌شدگان کارگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

پایان پیام/155

نظر شما