شناسهٔ خبر: 48610459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری:

رجایی از پیشکسوتان گرانمایه شعر افغانستان بود

عباس محمدی طی پیامی درگذشت محمدسرور رجایی شاعر، نویسنده و پژوهشگر را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، در پی در گذشت محمدسرور رجایی، مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری طی پیامی، فقدان این شاعر و نویسنده فرهیخته و پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن پیام محمدی به شرح زیر است:

«خبر درگذشت شاعر ارجمند محمدسرور رجایی همکار مرکز آفرینش‌های ادبی بسیار ملال انگیز بود و موجبات تألم و تأثر اهالی شعر و ادبیات بویژه دوستداران ادبیات افغانستان را فراهم آورد.

محمدسرور رجایی شاعری بی‌مدعا، فرزانه‌ای تلاشگر و از پیشکسوتان گرانمایه شعر افغانستان بود که بی‌دریغ برای تعالی زبان فارسی مجاهدانه می‌کوشید.

مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، درگذشت این شاعر فرهیخته را به اهالی شعر و ادبیات به‌ویژه دوستداران و اهالی شعر و ادبیات افغانستان و خانواده محترم ایشان، تسلیت عرض می‌کند و برای آن مرحوم بهره‌مندی از خوان رحمت الهی، و برای بازماندگان، دوستان و علاقه‌مندان آن عزیز سفر کرده، صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

عباس محمدی، مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری»

 

محمدسرور رجایی متولد سال ۱۳۴۸ در کابل بود که در سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرد. مدیریت در خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری از جمله فعالیت‌های اوست. همچنین «گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان) و «در آغوش قلب‌‏ها» (مجموعه شعر و خاطره) از جمله آثار منتشرشده او هستند.

«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «ماموریت خدا» هفت‌ روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی آثار منتشرشده از رجایی‌ در انتشارات «راه یار» است.

پایان پیام/31

نظر شما