شناسهٔ خبر: 48605324 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بازگشت سریع فرزانه فصیحی به ایران!

فرزانه فصیحی پس از 57 سال توانست سهمیه حضور زنان ایران در دوی سرعت در المپیک را کسب کند، اما به رغم صعود از گروه مقدماتی، سهمی از آنتن تلویزیون نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فرزانه فصیحی دونده سرعت ایرانی توانست پس از 57 سال سهمیه حضور یک دونده زن ایرانی را در مسابقات دوی سرعت المپیک کسب کند.


فصیحی صبح امروز توانست سریع ترین زمان را در گروه خود ثبت کند و با قدرت به دور بعد صعود کرد، اما در نهایت نتوانست با حریفان قدرتمند خود از دیگر کشورها که به مدد میلیون ها دلار سرمایه گذاری و سالها تمرین و تلاش مستمر در سطحی بسیار فراتر می دوند، رقابت کند و به نیمه نهایی نرسید.

 


هر چند اگر می توانست رکوردهایی را که در تهران زده بود، در توکیو هم تکرار کند، به نیمه نهایی راه می یافت؛ افتخاری دیگر که باز هم تصویری از آن از تلویزیون کشورش پخش نمی شد.

 


57 سال پس از حضور سیمین صفامهر در دوی 100 متر و پرش طول در بازی های توکیو 1964، فصیحی بار دیگر در توکیو به نمایندگی از زنان این سرزمین می دوید و جالب اینکه ظاهرا همه پیش‌بینی کمیته المپیک به حذف او بود والا بلیت برگشت این دونده نه برای امشب که برای یکی دو روز بعد خریداری می‌شد تا او حداقل بعد از حذف فینال رشته صدمتر زنان را در استادیوم و از نزدیک تماشا کند.

 

 

نظر شما