شناسهٔ خبر: 48605010 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اتریوم شش ساله شد

روزهای خوب برای بیت کوین/ماه متفاوت برای طلا

انتظار می رود که استخراج بیت کوین (BTC) شنبه پس از چهار افت متوالی افزایش یابد و حاشیه سود رو به رشد استخراج کنندگان BTC را تحت تاثیر قرار دهد.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا علیرغم کاهش قیمت در روز جمعه به طور کلی در ماه جاری افزایش قیمت داشت ، زیرا فدرال رزرو در مورد کاهش محرک ها یا افزایش نرخ بهره اقدامی نکرد و موجب درخشش فلز زرد شد.

هر اونس طلای ماه جاری با 18.60 دلار معادل 1 درصد کاهش به 1817.20 دلار رسید. همچنین در هفته ، یک درصد افزایش یافت. مهمتر از آن ، پس از سقوط 7 درصدی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) ، در ماه جولای (تیر و مرداد) تقریباً 3 درصد افزایش یافت.

اد مویا ، سرپرست تحقیقات قاره آمریکا در OANDA نیویورک می گوید: « هفته خوب طلا با نزول به پایان رسید. به نظر می رسد طلا پس از سخنرانی فدرال رزرو ، نگرانی های مداوم در مورد انواع دلتا و کاهش بازدهی اوراق قرضه جهانی ، باعث آغاز خرید فنی خواهد شد.»

پس از دو هفته اقدامات ضعیف ، طلا روز چهارشنبه در حالی شکست خورد که جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، گفت بانک مرکزی آمادگی تصور افزایش نرخ بهره آمریکا را ندارد زیرا همچنان همه گیری کروناویروس بر خرید دارایی تاثیر می گذارد.

به گفته پاول رییس فدرال، دستیابی به دستورالعمل های فدرال رزرو مبنی بر حداکثر اشتغال برای آمریکایی ها و تورم پایدار را اهداف خود قرار داد.

بر اساس داده های وزارت کار در روز پنجشنبه ، ادعاهای بیکاری ایالات متحده برای چهارمین هفته متوالی به 400هزار رسید ، که نشان می دهد ادامه چالش برای بهبود شکننده بازار کار در میان همه گیری کروناویروس است.

شاخص هزینه های مصرف شخصی ، شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای تورم ، در ماه ژوئن (تیر) سالانه 3.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت-بیشترین میزان در 30 سال گذشته-زمانی که از قیمت های ناپایدار مواد غذایی و انرژی محروم شده بود.

از ماه ژانویه (دی) ، طلا روند سختی را آغاز کرد که از آگوست (شهریور) سال گذشته شروع شده بود-هنگامی که از بالاترین سطح خود یعنی بالای 2000 دلار، چند ماه افت داشت. و زمانی که اولین پیشرفت ها در زمینه کارآیی واکسن کووید -19 رخ داد ، دچار سقوط سیستمیک شد. اعلام شد در نقطه ای ، طلا به پایین ترین سطح 11 ماه اخیر رسید و به زیر 1674 دلار رسید.

بیت کوین

روزهای خوب برای بیت کوین از شنبه

انتظار می رود که استخراج بیت کوین (BTC) شنبه پس از چهار افت متوالی افزایش یابد و حاشیه سود رو به رشد استخراج کنندگان BTC را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس برآوردهای کنونی BTC.com ، دشواری استخراج بیت کوین یا میزان رقابت در پاداش های استخراج ممکن است حدود 5 درصد افزایش یابد.

پس از سرکوب ارزهای رمزنگاری شده توسط چین، نرخ هش که امنیت دو ارز رمزنگاری شده جهان - بیت کوین و اتریوم - را تضمین می کند ، شروع به بازیابی کرد.

 وب سایت ارزهای رمزنگاری شده The Block ،گزارش داد: نرخ هش بیت کوین طی سه هفته گذشته تا 100 اگزا در ثانیه (EH/s) افزایش یافته و خود را حفظ کرده است. سطح دشواری استخراج در شبکه بیت کوین تقریباً هر دو هفته به روز می شود.

نرخ هش به طور متفاوتی به عنوان قدرت محاسبه جمعی استخراج کننده ها توصیف می شود. نرخ هش تعداد عملیات هش انجام شده در یک زمان یا سرعت معین است. این یک عامل مهم در عملیات استخراج ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین است.

coindesk-BTC-chart-2021-07-31

تولد اتریوم

در روزی که گذشت اتریوم دومین ارز رمزنگاری شش ساله شد و همچنین در همین روز افزایش قیمت را تجربه کرد. بیت کوین نیز در روز جاری با اینکه شرکت بایننس تغییر سیاست داده است اما باز توانست روند افزایشی داشته باشد. صرافی باینانس به عنوان بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان پس از اعلام محدودیت جدید در برداشت ها، حالا اعلام کرده است امکان استفاده از اهرم در معاملات را برای کشورهای حوزه اتحادیه اروپا غیرفعال خواهد کرد. 

در اکوایران ببینید :  پول دیجیتال بانک مرکزی یا بیت کوین؟

 

 

نظر شما