شناسهٔ خبر: 48605008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد:

بیمارستان تایباد تنها ۵ تخت آی.سی.یو دارد

شوکت سالاری

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: شمار بیماران کرونایی در تایباد با افزایش رو به روست و کمبود تخت در بخش آی.سی.یو یک مسئله نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

حیدر احسانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماران بستری در بخش کرونای بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شهر تایباد افزایش یافته و اکنون تعداد ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در تنها بیمارستان شهرستان ثبت شده که نشان از افزایش بیماران کرونایی دارد. به طور میانگین روزانه پنج بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند که قبلا این آمار متوسط روزانه ۲ بیمار گزارش شده بود.

وی با اشاره به فوت یک بیمار کرونایی طی هفته گذشته پس از چهار ماه اخیر، افزود: از ابتداء سال جاری تا کنون ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری بوده‌اند که ۲۷۲ نفر آن‌ها مراحل درمانی را طی کرده و پس از بهبودی کامل ترخیص شدند و مابقی تحت درمان هستند.

احسانی بیان کرد: کمبود تخت در بخش آی.سی.یو یک مسئله نگران کننده است و شهروندان برای جلوگیری از مشکلات درمانی باید با تشخیص اولیه علائمی همچون تنگی نفس، تب بالا، حالت تهوع و... سریع‌تر به بیمارستان مراجعه کنند تا در مرحله وخیم بیماری با کمبود امکانات درمانی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بستری بیماران کرونایی انجام شده است، مطرح کرد: بخش دیگری از بیمارستان را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز کرده‌ایم همچنین با بیمارستان‌های شهرستان‌های تربت‌جام و مشهد هماهنگی‌های لازم برای موارد ضروری انجام شده اما اگر بیماران در مراحل ابتدایی ابتلا به بیمارستان مراجعه کنند به راحتی درمان انجام خواهد شد و در بیشتر موارد نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

۹۰۶۰ دوز واکسن کووید ۱۹ در تایباد توزیع شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تا کنون ۹۰۶۰ دوز واکسن کووید ۱۹ در این شهرستان توزیع شده که ۱۸۳۰ دوز آن مربوط به فاز دوم تزریق است.

وی ادامه داد: کلیه پرسنل درمانی، بیماران خاص، جمعی از مرزبانان مستقر در مرز و برخی از مشاغل پرخطر واکسن را دریافت کرده‌اند.

احسانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت واکسینه شدن در برابر این بیماری اما متاسفانه جمعیت هدف اعلام شده برای دریافت واکسن در تایباد تا کنون تنها ۶۸ درصد در این شهرستان از واکسن استقبال کرده‌اند.

وی از واکسینه شدن خبرنگاران، کارمندان آموزش و پرورش، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و کارمندان بانک در گام بعدی خبر داد و افزود: در حال حاضر افراد بالای ۵۰ سال جزء جمعیت هدف هستند که برای سهولت دریافت واکسن تیم‌های درمانی به روستاها اعزام و در زمان اعلام شده طرح واکسن را اجرا می‌کنند.

احسانی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات، جلوگیری از سفرهای غیر ضروری توسط شهروندان کمک موثری خواهد کرد تا پیک پنجم کرونا را نیز با درگیری کمتری پشت سر بگذاریم.

گفتنی است، بیمارستان خاتم الانبیاء شهر تایباد تنها بیمارستان این شهرستان مرزی و محروم است که با قدمت بیش از ۵۰ سال همچنان با بافت قدیمی به بیماران خدمات ارائه می‌کند، با توجه به اینکه طی چند سال اخیر بارها مسئولان کشوری، استانی و حتی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بیمارستان بازدید کرده‌اند و همه امکانات آن را برای این جمعیت، محدود شمرده‌اند و قول مساعدت برای احداث یک بیمارستان جدید دادند، اما همچنان این وعده‌ها در حد حرف باقی مانده و تجهیز و نگهداری این مکان قدیمی هزینه‌های گزافی را در بر دارد.

انتهای پیام

نظر شما