شناسهٔ خبر: 48604625 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

پایان لیگ بیستم با سقوط سایپا و ماشین سازی

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ و بدون حضور تماشاگران، با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس به سرانجام رسید. با پایان این دوره نگاهی به شرایط جدول، تیم‌های راه‌یافته به لیگ قهرمانان و سقوط کنندگان به لیگ دسته یک می‌اندازیم.
 دیدارهای هفته سی‌اُم لیگ برتر به طور همزمان برگزار شد و در پایان تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با غلبه بر پیکان، پنجمین قهرمانی متوالی خود را به ثبت برساند.
در پایان این دوره، سپاهان با پیروزی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی با ۶۵ امتیاز نایب قهرمان شد و سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان را به دست آورد.
استقلال نیز با ۵۶ امتیاز عنوان سوم را به دست آورد تا رویای قهرمانی همچنان از آبی‌های پایتخت فراری باشد. تراکتور با هدایت فیروز کریمی چهارم شد و باتوجه به حضور استقلال در نیمه نهایی جام حذفی و حذف پرسپولیس و سپاهان از این جام، این بخت را دارد تا با قهرمانی احتمالی استقلال در جام حذفی، سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان را به دست آورد. گل‌گهر نیز که جایگاه پنجم را به دست‌ آورده نیز در صورت قهرمانی در جام حذفی، شانس صعود مستقیم به لیگ قهرمانان را دارد.
در پایان هفته آخر، ماشین‌سازی که سقوطش چند هفته پیش قطعی شده بود، در دیدار برابر صنعت نفت آبادان شکست خورد و با ۱۴ امتیاز با لیگ برتر وداع گفت و تیم فوتبال سایپا نیز که هدایت آن به تازگی به «سعید اخباری» سپرده شده بود، با شکست برابر تراکتور با همان ۲۶ امتیاز به لیگ آزدگان سقوط کرد.
در سوی دیگر، تیم‌های فجر سپاسی شیراز و هوادار تهران با کسب عناوین اول و دوم لیگ یک، به لیگ برتر صعود کردند. 
دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر به شرح زیر به پایان رسید:
صنعت نفت آبادان (۲) - ماشین‌سازی‌تبریز (یک)
آلومینیوم اراک (صفر) - نفت‌ مسجدسلیمان (یک)
گل گهرسیرجان (۲) - نساجی مازندران (۲)
پدیده مشهد (صفر) - فولاد (صفر)
استقلال (یک) - سپاهان (۲)
تراکتور (پنج) - سایپا (یک)
ذوب آهن (صفر) - مس رفسنجان (یک)
پیکان (صفر) - پرسپولیس (۲)

برچسب‌ها:

نظر شما