شناسهٔ خبر: 48604576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه ملبورن استرالیا:

غدیر پیام آور پیروی از امام و مرجعیت است

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته گفت: پیامبر اسلام(ص) با اعلام جانشینی خود و ولایت امام علی(ع) در روز غدیر نظام امامت و ولایت را بنیان نهاد.   

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی در خطبه‌ های سیاسی - عبادی نماز جمعه این هفته که در مجتمع والعصر شهر ملبورن استرالیا با حضور تعدادی از نماز گزار و با مراعات پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت: پیامبر اسلام(ص) با اعلام ولایت امام علی(ع) و جانشینی خود در روز غدیر نظام امامت و ولایت را بنیان نهاد.   

وی با بیان این که برائت از غدیرخم به منزله تمرد از تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است، افزود: امروز جهان شاهد پیاده سازی تئوری های ترسیم شده توسط پیامبر اسلام(ص) در غدیرخم، بصورت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، در ایران است.

این روحانی استرالیایی با اشاره به این که انقلاب اسلامی و ںظام ولایت فقیه، ادامه ںظام ولائی غدیر است، نظامی که از دشمنان انقلاب و قدرت‌های طاغوتی، آرامش سلب کرده است، ادامه داد: دشمنی مدام جهان استکبار با انقلاب اسلامی و تلاش آنان برای براندازی نظام ولایت فقیه، دلیل محکمی بر حقانیت این نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که غدیر نقطه آغازین دو جبهه حق و باطل است و واقعه غدیرخم تصویر واقعی اسلام و دین الهی را به اذهان عالم منعکس می‌کند، اظهار کرد: امروز جهان نیازمند شناسندن شخصیت نورانی و تعلیمات نبی مکرم اسلام(ص) و جانشین برحق ایشان حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است. 

وی با بیان این که متأسفانه امروز دشمنان مسلمانان جهان، واقعه غدیرخم را بهانه‌ای برای شعله ورکردن آتش اختلافات میان شیعه و سنی تبدیل کرده‌اند، ابراز داشت: روحانیت و اندیشمندان شیعه باید با طرحی مناسب و تدبیر حکیمانه جلوی رشد این توطئه شیطانی را بگیرند.

امام جمعه ملبورن استرالیا در ادامه سخنان خود از اقدامات خصمانه سران مسلمان سازشگر با رژیم جعلی صهیونیستی در خاورمیانه واکنش نشان داد و گفت: حکام مرتجع و خود فروخته سعودی و اماراتی با رسمیت شناختن رژیم نامشروع صهیونیستی جرمی نابخشودنی در حق ملت های مسلمان مرتکب شده اند.

وی در آخر خطاب به رئیس و اعضای سازمان ملل گفت: با جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در خاورمیانه و با برقراری صلح در افغانستان، کشمیر، یمن، فلسطین، بحرین و عراق به وظائف خود عمل کند./988/

نظر شما