شناسهٔ خبر: 48604451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان برای ترک فعل ها باید پاسخگو باشند

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به معضل بی آبی در خوزستان گفت: چرا مسؤولان کشور مشکلات بی آبی خوزستان را پیش بینی نکردند، باید آنها برای ترک فعل ها پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، ضمن تبریک و گرامیداشت عید غدیر گفت: پیامبر اکرم (ص) بر اساس ماموریت الهی امیرالمؤمنین را به عنوان امام، پیشوا و جانشین خود تعیین کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: خداوند به رسول گرامی اسلام گوشزد می‌کند که اگر ولایت امیرالمومنین را ابلاغ نکند، رسالت خود را تکمیل نکرده است.

وی با اشاره به پیام ها و درس های غدیر خم ابراز داشت: ولایت حضرت علی(ع) تنها یک امر معنوی نبوده، بلکه در حقیقت به معنای حکومت و استمرار رسالت رسول گرامی اسلام بوده که ایشان  بعد از پیامبر اکرم(ص) حاکم اسلامی جامعه خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شاخص و معیار حاکم اسلامی جامعه در غدیر خم تبیین شد، افزود: اسلام دین کامل و جامعی است و غدیر خم نشان داد بدون پیامبر اکرم(ص) نیز دین و حکومت اسلامی برپا خواهد ماند، زیرا که امامت معصومان در استمرار رسالت پیامبران و پیامبر اکرم(ص) است و در زمان غیبت نیز ولی فقیه زمان به عنوان نائب امام زمان حکومت جامعه اسلامی را برعهده خواهد داشت.

امام جمعه قم بیان کرد: غدیر هم نشان داد که مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین حکومت و حاکم اسلامی ایفا می‌کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری، افزود: رییس جمهور منتخب باید اعضای کابینه انقلابی، معتقد و جهادی و آشنا با درد و رنج مردم انتخاب کند که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را کاهش دهند.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی و خشکسالی خوزستان، ابراز داشت: مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه از مرزهای ایران دفاع کردند، اما حق مردم خوزستان نیست که در زمستان دچار سیلاب، مشکلات آب و فاضلاب و در تابستان نیز با بحران بی ‌آبی مواجه شوند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: چرا مسؤولان کشور مشکلات خوزستان را پیش بینی نکردند، باید آنها برای ترک فعل های خود پاسخگو باشند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: با اقدامات اخیر برخی از مشکلات خوزستان برطرف شده، اما باید راهکار اساسی برای خشکسالی کشور و بی‌آبی خوزستان ارائه شود.

امام جمعه قم با اشاره به اتفاقات اخیر در افغانستان گفت: گروهی به نام طالبان شهرهای مختلف افغانستان را فتح می‌کنند و جشن می‌گیرند ما نگران مردم افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان خواهان امنیت در کشور خود هستند، ابراز کرد: سیاست خارجی ایران در مقابل افغانستان، نخست برقراری امنیت مرزهای دو کشور، برقراری امنیت در داخل افغانستان و رعایت حقوق تمام قومیت های افغانستان می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه طبق قانون مجلس عراق باید نیروهای آمریکایی از این کشور بیرون بروند، افزود: متأسفانه نیروهای نظامی آمریکایی تحت عنوان مستشار نظامی و آموزش نظامی به نیروهای عراق در این کشور خواهند ماند و قصد ترک خاک عراق را ندارند.

نظر شما