شناسهٔ خبر: 48602381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون رئیس جمهور خبرداد؛

اتصال راه آهن رشت به بندر انزلی با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی

نوبخت با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان برای اتصال قطار رشت به بندرانزلی و کاسپین سرمایه‌گذاری شده است گفت: این پروژه ریلی ظرف ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد باقر نوبخت» امروز (جمعه 8 مرداد) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: یک حلقه از کریدور شمال به جنوب در ایران قرار دارد بنابراین اتصال راه آهن از قزوین به رشت، از رشت به بندرانزلی و سپس به بندر آستارا در دستور کار قرار گرفت و فاز نخست آن هم افتتاح شد.

 

معاون رئیس جمهور مسیر ریلی قزوین به رشت را با توجه به تاسیسات ساخته شده در آن مسیری بسیار ویژه و منحصربه فرد در کشور خواند و تصریح کرد: قطار زندگی از رشت تا مشهد در این مسیر ریلی برقرار است و برنامه داریم در آینده موقعیتی ایجاد شود تا مسافران با خودرو خود از طریق قطار به استان گیلان سفر کنند.

 

نوبخت با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان برای اتصال قطار رشت به بندرانزلی و کاسپین سرمایه‌گذاری شده و پروژه ظرف ماه‌های آینده آماده می‌شود تصریح کرد: برای قطار رشت تا آستارا هم با توجه به تحریم‌ها و کنارکشیدن جمهوری آذربایجان قراردادی را با قرارگاه خاتم امضاء کردیم تا تأمین مالی پروژه برای اجرا انجام شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تکمیل آزاد راه قزوین به رشت را هم مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در ایام اخیر هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد اذعان کرد: در این هشت کیلومتر باقیمانده فقط تونل و پل باید ایجاد شود و در چهار ماه گذشته دائما از آن بازدید کردیم و تمام تلاشمان این بود که پروژه هر چه زودتر آماده شود.

 

وی از انعقاد تفاهمنامه بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امام خمینی(ره) برای ساخت مسکن محرومان در سراسر کشور سخن گفت و ابراز داشت: برای گیلان 2 هزار واحد سهمیه در نظر گرفته شده بود که امروز با همکاری بنیاد مسکن حدود هزار و 600 واحد مسکونی را در استان تحویل داده شد.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در کشور 80 هزار واحد مسکن محرومان به بهره‌برداری رسید در مورد مشکلات پسماند و آلودگی رودخانه‌های استان گیلان هم ابراز داشت: کارگروهی را در سازمان برنامه و بودجه مأمور برنامه‌های پسماند استان‌های شمالی تعیین کردیم و در سال‌های اخیر بیشترین اعتبارات هم به این حوزه اختصاص داده شد. 

 


نوبخت طرح‌های تصفیه فاضلاب، ساخت سدهای لاستیکی و دو سد بزرگ مخزنی شفارود و پلرود را هم از دیگر پروژه‌های مهم گیلان که بخشی انجام شده و بخشی در حال انجام است اعلام کرد و ادامه داد: 50 میلیارد تومان در دو ماهه اخیر به فرودگاه سردار جنگل رشت و برای تجهیز آن اختصاص داده شد تا مشکلات این فرودگاه برطرف شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به زیرساخت‌های گیلان را برشمرد و اضافه کرد: ماشین آلات و تجهیزات سیستم راهداری گیلان فرسوده بود که ماشین آلات خوبی را خریداری و تحویل دادیم از طرفی 600 میلیارد تومان هم برای ساخت مسکن و طرح هادی روستایی اختصاص دادیم.

 

وی افتتاح طرح‌های استودیویی و رفاهی در صدا و سیمای مرکز گیلان که هفته قبل انجام شد را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: باید تجهیزات این مرکز هرچه بیشتر بیشتر شود تا شبکه استانی بتواند با تجهیزات به روز و نوین برای مردم استان گیلان برنامه‌سازی انجام دهد.

 

معاون رئیس جمهور جذب اعتبارات باقیمانده سرمایه‌‌ای سال 99 توسط استان‌ها را متذکر شد و عنوان کرد: آخرین مهلت جذب اعتبارات هزینه‌‌ای معمولا تا اواخر فروردین و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هم معمولا تا 31 تیر است که با توجه به شیوع کرونا تصمیم گرفتیم این مهلت زمانی جذب اعتبارات را تا 31 شهریور تمدید کنیم.

 

نوبخت در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان گیلان با بیان اینکه وی پس از پایان دوران مأموریتش در سازمان برنامه و بودجه کشور جهت ادامه کار تدریس به دانشگاه برمی‌گردد و به هیچ عنوان فعالیت اقتصادی نخواهد داشت خاطرنشان کرد: خوشحال بودم که در این مدت  نماینده کوچکی از گیلان بودم و به مردم خدمت کردم. 

پایان پیام/165

نظر شما