شناسهٔ خبر: 48598659 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

پایگاه خبری اکسیوس آمریکا:

رژیم صهیونیستی تلاش برای بازگشت به یونسکو را آغاز کرده است

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس اعلام کرد رژیم صهیونیستی تلاش برای بازگشت به سازمان بین المللی یونسکو را آغاز کرده تا از این طریق روند بازگشت آمریکا نیز تسهیل شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس اعلام کرد دولت رژیم صهیونیستی بازگشت به سازمان یونسکو را در دستور کار قرار داده است. رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱7 به بهانه جانبداری این سازمان بین المللی علیه خود آن را ترک کرد.

 

این رسانه آمریکایی به نقل از برخی مسئولان صهیونیست که نام آنان را فاش نکرد افزود یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از چند هفته گذشته دفتر خود را موظف به بررسی این مساله کرده و پیش بینی می ‌شود بخش سازمان های بین المللی وزارت امور خارجه این رژیم به زودی درخواستی در این خصوص به یونسکو تقدیم نماید.

 

بر اساس اعلام اکسیوس رژیم صهیونیستی یاییر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی معتقد است خروج از محافل بین المللی اثر بخشی سیاست خارجی این رژیم را کاهش می ‌دهد علاوه بر آنکه لاپید چند هفته قبل با رونالد لاودر رئیس کنگره جهانی یهود چند مکالمه تلفنی داشته که وی را به بازگشت به این سازمان بین المللی ترغیب کرده است.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است بازگشت اسرائیل به سازمان یونسکو مسیر حضور مجدد آمریکا به این سازمان را هموار می کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد رژیم صهیونیستی هر گونه تصمیم اتخاذی در خصوص یونسکو را با آمریکا هماهنگ می کند.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اکتبر ۲۰۱۷ و تنها چند روز پس از اعلام خروج آمریکا از یونسکو به دلیل جانبداری علیه اسرائیل اعلام کرد از یونسکو خارج می شود.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما