شناسهٔ خبر: 48592701 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فصیحی: این راه تازه شروع شد

تهران- ایرنا- دونده سرعتی ایران در ۲۹ سالگی و درحالی که راه زیادی تا پایان عمر ورزش قهرمانی خود ندارد، حضور در المپیک را آغاز راه خود عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرزانه فصیحی امروز (جمعه) در مرحله مقدماتی المپیک توکیو رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و سپس در مرحله اول مسابقات با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه در رده پایانی گروه خود ایستاد و حذف شد.

فصیحی در این مسابقات نه‌تنها نتوانست رکورد ایران را بشکند، به رکورد شخصی خودش نزدیک شود یا بهترین عملکرد سال خود را به ثبت برساند، بلکه حتی در مقایسه با نتیجه‌ای که در مرحله مقدماتی همین مسابقات کسب کرده بود هم عملکرد ضعیف‌تری داشت.

این دونده ۲۹ساله در پایان مسابقات خود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مسابقه خوبی بود. المپیک میدان بزرگی است. انتظار نتیجه و زمان بهتری داشتم اما به زودی بهتر می‌شوم. این راه تازه شروع شده است.

وی افزود: پیش از مسابقات به حضور در نیمه‌نهایی فکر می‌کردم. اگر رکوردی که در تهران داشتم می‌زدم به این مرحله می‌رفتم.

این ادعا درحالی از سوی فصیحی مطرح شد که او در آخرین رکوردگیری که ۲۵ تیر امسال در تهران برگزار شد رکورد ۱۱ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه را به ثبت رسانده بود. بهتری رکورد شخصی فصیحی هم ۱۱ ثانیه و ۶۱ صدم ثانیه است و اگر موفق می‌شد به این رکورد هم برسد بازهم در همین رتبه هشتمی گروه به کار خود پایان می‌داد.

فصیحی خاطرنشان کرد: خیلی برای این لحظه تلاش کردم و خوشحالم که اینجا بودم. هوا شرجی بود  و به خاطر حضور در مرحله مقدماتی خسته شدم. المپیک برای من کسب تجربه بود. بزرگترین تجربه آن بودن درکنار بهترین‌های جهان است.

وی در پاسخ به این سوال که رویایت چه بوده گفت: رویای من همیشه رسیدن به المپیک بود و الان دیگر رسیدن به آن ساده است و باید به رده‌های بالاتر بروم و رتبه‌ام بهتر شود. رقبایم عجیب و غریب نیستند و مثل خودمان هستند. آنها دست‌نیافتنی نیستند.

فصیحی سهمیه المپیک را نه با رسیدن به رکورد ورودی مسابقات بلکه با سهمیه یونیورسالیتی به دست آورد. این سهمیه برای اجرا برابری جنسیتی و حضور تمام کشورها در مسابقات المپیک اهدا می‌شود.

فصیحی در مورد تاثیر پوشش خود در عملکردش گفت: نمی‌توانم بگویم تاثیر ندارد.

دونده سرعتی ایران در پاسخ به این سوال که اگر به عقب برگردی چه چیزی را تغییر می‌دهی؟ گفت: نمی‌دانم. تا جایی که می‌توانستم تلاش کردم و یک جلسه تمرین از دست ندادم. تجربه کسب‌کردن آسان نیست اما در نهایت به المپیک رسیدم.

وی درباره برنامه‌اش برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: برای این مسابقات تلاشم بیشتر می‌شود و تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم که مدال بگیرم.

نظر شما