شناسهٔ خبر: 48592369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

بیماران کرونایی در انتظار آی.سی.یو/ ۳۵ درصد مردم گیلان ماسک می زنند

طاهره رفعتی

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیماران کرونایی بدحال در انتظار آی.سی.یو هستند، گفت: متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۲۰۰۰ بیمار سرپایی را ویزیت کردیم.

صاحب‌خبر -

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۱۳۰۰ بیمار بستری داریم که حال ۲۳۰ نفر وخیم است.

وی با بیان اینکه بیماران بدحال ما در انتظار آی.سی.یو هستند، افزود: مردم باید ماسک زدن را جدی بگیرند؛ این در حالی است که میزان استفاده گیلانی ها از ماسک حدود ۳۵ درصد است که جزو کمترین آمار کشور هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عدم توجه به ماسک را موجب افزایش تعداد بیماران استان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۲۰۰۰ بیمار سرپایی را ویزیت کردیم.

حیدرزاده، سرعت شیوع ویروس دلتا را نسبت به سایر سویه ها بیشتر دانست و یادآور شد: متاسفانه ویروس کرونا با سرعت سرسام آوری در حال شیوع است و پیش بینی می کنیم تا پایان هفته آینده تعداد بیماران بستری استان به ۲۰۰۰ نفر برسد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از دورهمی ها و تجمعات، عنوان کرد: در خانه ماندن و به حداقل رساندن رفت و آمدهای غیر ضروری گام بسیار مهمی در کنترل بیماری است؛ همچنین با مسافرانی که به استان ما آمده اند نشست و برخاست نداشته باشید.

انتهای پیام

نظر شما