شناسهٔ خبر: 48592164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جنت یلن تأکید کرد؛

آمریکا به دنبال حضور اقتصادی گسترده در عراق

وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار با وزیر دارائی عراق در واشنگتن بر عزم کاخ سفید برای حضوری گسترده در صحنه اقتصادی عراق تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار علی علاوی وزیر دارایی عراق بر حمایت ایالات‌متحده از عراق تأکید کرد.

وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، یلن در این دیدار بر حمایت ایالات‌متحده از عراق تأکید و به روابط نزدیک بین خزانه‌داری آمریکا و وزارت دارایی عراق اشاره کرد.

علی علاوی نیز در این دیدار چالش‌های اقتصادی عراق و عزم دولت برای رسیدگی به آن‌ها را توضیح داد.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق سفر خود به واشنگتن در چهار مرداد را موفق و حامل دستاورد خروج نیروهای رزمی آمریکا از کشورش دانست.

الکاظمی روز پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: واشنگتن را به مقصد بغداد دوست‌داشتنی ترک کردیم. سفری موفق داشتیم و تفاهم‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حاصل شد. همچنین توافق کردیم که رابطه امنیتی به رابطه مبتنی بر فعالیت نیروهای آموزشی و مستشاری تبدیل شود و تا پایان سال جاری نیروهای عملیاتی آمریکا در عراق حضور نداشته باشند.

الکاظمی افزود: ما منتظر هستیم تا همبستگی اجتماعی و سیاسی در راستای خدمت به ملت تقویت شود. امیدواریم که ارتباط مداومی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشیم و همکاری و گفت‌وگو بین دو طرف تقویت شود.

انتهای پیام/۴۱۵۵/

نظر شما