شناسهٔ خبر: 48592155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاروان سنتی غدیر در کوچه‌های بافت تاریخی میبد به حرکت درآمد

یزد- ایرنا- کاروان سنتی غدیر متشکل از هیات‌های مذهبی و نوجوانان و جوانان بسیجی و بانوان میبد پنجشنبه شب در کوچه‌های بافت تاریخی این شهر به حرکت درآمد و همراه با خواندن مداحی و اشعاری در وصف حضرت علی (ع) مسیر مسجد مهدیه تا مسجد جامع و امامزاده سید صدر الدین قنبر را طی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا امام جماعت مسجد جامع میبد پنجشنبه شب در این ارتباط در گفت و گو با ایرنا گفت: همه مردم محل اعم از هیات‌های مذهبی محله‌ها و میبد بالا و بشنیغان و نیروهای بسیجی و بانوان در به راه انداختن این کاروان به مدت ۶ سال است با هدف گرامیداشت و تبیین واقعه غدیر همکاری دارند.

حجت الاسلام سید علی امامی به همکاری هیات‌ امنای مسجدهای مهدیه  ،سید صدر الدین قنبر و رضوی در برگزاری این مراسم اشاره کرد و همچنین فعالیت‌های بانوان در هماهنگی مراسم و نصب آماده‌سازی تزئینات و المانها را نیز یادآور شد.

یکی از بانوان دست اندرکار این مراسم نیز گفت: همچنان که مراسم‌های محرم بزرگترین آیین‌های مذهبی ما در قالب عزاداری است ، عید غدیر نیز یکی از بزرگترین مراسم های شادی است که با همکاری مردم به صورت جشن ملی برگزار می‌شود.

فاطمه سادات آقایی که مدرس دانشگاه فنی اردکان است از یکی از بانوان به نام لیلا سادات آقایی نام برد که در طراحی المان‌های «علی ولی الله» با استفاده از شابلن و کچ بر روی دیوارهای کاهگلی و همچنین المان‌های چوبی نصب شده بر در و دیوار ساباط‌ها همکاری داشته‌است.

وی به برنامه‌های مراسم در امامزاده سید صدر الدین قنبر شامل سرود و مداحی و نمایش اشاره کرد.

عبدالمهدی همت پور مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی میبد نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ثبت معنوی مراسم‌های سنتی غدیر میبد در دستور کار است گفت: در این ارتباط  با مشارکت محلی در حال جمع آوری مستندات برای تشکیل پرونده ثبت معنوی هستیم .

میبد بیش از ۱۷ محله و آبادی دارد و در هر کدام از محله‌ها ، مردم در برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی به مناسبتهای گوناگون  مشارکت و همکاری دارند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما