شناسهٔ خبر: 48592123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات ساخت فرهنگسرای غدیر در مهریز آغاز شد

یزد- ایرنا- همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور فرماندار و جمعی از مردم و مسوولان پنجشنبه شب عملیات ساخت فرهنگسرای غدیر در محله سلمان مهریز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این فرهنگسرا در فضایی به مساحت  ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و زیربنای  چهار هزار مترمربع  در سه طبقه توسط خیران منطقه احداث و مورد استفاده عموم علاقه‌مندان به خصوص نوجونان و جوانان قرار می‌گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: با توجه به ایجاد شهرک‌ها و نوسازی محلات و مهاجرپذیر بودن شهرستان که این امر باعث افزایش جمعیت شده، متناسب با آن فضاهای فرهنگی ،هنری و قرآنی توسعه و احداث نگردیده است .

حسن زارعیان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود: به طور کلی فضاهای فرهنگی در این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳.۶۳ مترمربع است که این مقدار از میانگین فضاهای فرهنگی دیگر شهرستان‌های استان کمتر است .

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان تعداد زیادی فعالان فرهنگی که در رشته‌های مختلف از جمله قرآن و عترت ،هنرهای تجسمی ،هنرهای نمایشی ،شعر و ادبیات،خوشنویسی ،فیلم و عکس،موسیقی ،تعزیه خوانی  و چاووشی خوانی مشغول به فعالیت هستند مکان مناسبی برای فعالیت ندارند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی مهریز تصریح کرد: برای ساخت مجتمع  تمام مجوزهای لازم از ادارات مختلف از جمله ،محیط زیست، پدافند غیرعامل ، راهنمایی و رانندگی ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اداره‌کل راه و شهرسازی  اخذ شده است .

زارعیان بیان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه خیرانی وجود دارند همگی اعلام آمادگی کردند که نسبت به شروع و تکمیل مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی اقدام نمایند که امیدواریم با انجام آن نقش مهمی در توسعه  فرهنگی و هنری تمامی شهرستان داشته باشد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما