شناسهٔ خبر: 48591851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بابک افرا: من و کرونا با هم آمدیم

بابک افرا، دربارۀ ورود خود به خوانندگی و همزمانی آن با کرونا، آثارش و کتابی که به چاپ رسانده، توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک افرا در برنامه «سلام تهران» که هفتم مرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، با اشاره به شروع کارش در ایام کرونا، گفت: نوروز ۹۹ در ایام کرونا بود که ترانه‌ای در مورد شرایط خواندم. دیدم غصه خوردن فایده ندارد و باید روحیه خوبی داشت. اگر در شرایط بد، روحیه خود را ببازی، به جای اینکه تو بر اوضاع مسلط باشی، شرایط و حال بد تو را تحت کنترل قرار می‌دهد و نمی‌توانی اوضاع را مدیریت کنی. بعضی افراد به من می‌گویند: تو دلت خوش است و انگار اصلا در باغ نیستی و سرخوشی. من در باغ هستم، اما برای حل مشکلات باید ابتدا روحیه خوبی داشت تا بتوان با فکر کردن شرایط را مدیریت کرد و به دنبال راه حل گشت. 

افرا در این برنامه درباره با اینکه مردم ما زیر بمباران اخبار بد هستند و کسی به اخبار خوب ضریب نمی‌دهد، عنوان کرد: ما زیر بمباران اخبار بد هستیم. خیلی از اخبار به درد ما نمی‌خورد و دنبال کردن آن موجب استرس می‌شود. اخبار ایران به ما مربوط است، به آن فکر می‌کنیم و برای حل مشکلات همگی دغدغه داریم، اما باید از خود پرسید که آیا هیچ خبر خوبی در کشور وجود ندارد؟! مگر می‌شود اخبار خوب نداشته باشیم؟! من امروز صبح در اخبار خبر خوبی خواندم که منطقه اورامانات به ثبت جهانی یونسکو رسیده است، اما کسی اخبار خوب را منتشر نمی‌کند. 

این خواننده با اشاره به شروع کار خوانندگی خود همزمان با آغاز شیوع کرونا اظهار کرد: من و کرونا با هم آمدیم. خوانندگی را در ایام کرونا آغاز کردم. اواخر تیر سال گذشته بود که آهنگ معروف «هیچی نمیشه» را در صفحه شخصی خودم منتشر کردم. در ماه بهمن که کرونا مجددا اوج گرفت، این آهنگ بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. 

وی در پایان به کتابی که در مورد نهج‌البلاغه منتشر کرده اشاره کرد و گفت: نهج‌البلاغه بخش‌های مختلفی از نامه‌ها و خطبه‌ها و… دارد. امام علی (ع) هم شخصیتی با ابعاد گوناگون شجاعت، حکمت و… دارند. بخش حکمت‌های این کتاب همیشه برایم جالب بوده است. من تعدادی از جملات قصار حضرت امیر را گزینش کردم و در کتابی تحت عنوان «گزیده نهج‌البلاغه» به چاپ رساندم.

نظر شما