شناسهٔ خبر: 48591840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار کلاس درس طی سه سال اخیر در سیستان و بلوچستان ساخته شد

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طی سه سال اخیر ساخت سه هزار کلاس درس، تخصیص ردیف استخدام حدود ۲۰ هزار نفر و تدوین اسناد شاخص محور در حوزه‌های مختلف با هدف ارتقای وضعیت موجود از جمله اقدامات ارزنده و ماندگار مسوولان و معلمان این استان بوده است.

صاحب‌خبر -

ابوذر کوثری شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اظهارداشت: طی ۲ سال اخیر ۱۰ درصد کلاس‌های ساخته شده در کشور متعلق به سیستان و بلوچستان بوده که پراکنش این کلاس‌ها نیز با توجه به محرومیت بیشتر در مناطق جنوبی عمدتا در شهرستان‌های جنوب این استان بوده است.

وی بیان کرد: اقدامات در حوزه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان طی سه سال اخیر در نوع خود کم نظیر و ماندگار خواهد بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه‌های مختلف و شاخص‌های گوناگون، همه مسوولان از جمله مسوولان ستادی در آموزش و پرورش اقدامات خوبی را در راستای ارتقای وضعیت موجود انجام داده‌اند.

وی اظهارداشت: آموزش و پرورش به نیکی و با قابلیت هرچه تمام تر در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و دیگر حوزه‌های جامعه نقش آفرینی کرده و می‌کند.

کوثری ادامه داد: از جمله عرصه‌های حضور موثر معلمان و نقش آفرینی آنان، برگزاری انتخابات اخیر بود که فرهنگیان بخش اعظم این مسوولیت خطیر را برعهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط به وجود آمده در پی شیوع ویروس کرونا حوزه‌های مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را نیز در پی داشته است اما چون برنامه‌های آموزش و پرورش بیشتر جنبه حضوری دارد بیشتر هم در معرض آسیب قرار گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: خوشبختانه در سایه برنامه‌ریزی خوبی که مسوولان آموزش و پرورش از اوایل اپیدمی کرونا در پیش گرفتند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گوناگون، بستر جدیدی در فرآیند یاددهی یادگیری و آموزش‌ها پدید آمد و موثر واقع شد.

نظر شما