شناسهٔ خبر: 48591825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرمند قشمی در ایتالیا درخشید

قشم- ایرنا- تصویربردار فیلم کوتاه چَل از جزیره قشم، جایزه بهترین تصویربرداری جشنواره فیلم بوچی ایتالیا را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

اصغر بشارتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: این فیلم چَل به کارگردانی، تصویربرداری و بازیگری اینجانب، تدوین و صداگذاری منصور وحدانی، ایده ‌پردازی عبدالرسول رنجبر به انجام رسیده و سید حامد نوبری به عنوان مشاور در تهیه این فیلم فعالیت داشته است.

وی افزود: کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای «چَل»، جدال برای مرگ و زندگی را بین خشکی و آب روایت می‌کند.

بشارتی تصریح کرد: فیلم «چَل»،  پیش از این در سه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بهاره اندونزی، ۶۰ ثانیه پاکستان و داکا بنگلادش شرکت داشته که حاصل آن کسب مدال طلای داکای بنگلادش برای این فیلم بود.

 این هنرمند قشمی یکی از عکاسان و فیلمسازان مطرح کشور است که با عکاسی و ساخت فیلم های کوتاه با موضوعات زیست محیطی، آداب و رسوم و گردشگری نقش ارزنده ای در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری جزاری خلیج فارس به مردم ایران و جهان داشته است.

وی فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه عکاسی و مستندسازی از سال ۱۳۸۶ آغاز و تاکنون با حضور در افزون بر ۱۵۰ جشنواره ملی و بین‌المللی، چهار مدال بین المللی، ۶ جایزه ملی فیلم و بیش از ٧٠ جایزه ملی و بین المللی عکاسی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما