شناسهٔ خبر: 48591517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

وجود بسیج همگانی برای آسان شدن ازدواج

مقتدایی گفت: در کشور برای تسهیل و گسترش ازدواج در جامعه باید یک بسیج بزرگ شکل گیرد و دولت یکی از مراکز تأثیرگذار در این زمینه است.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مقتدایی نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره ضعف‌های ازدواج جوانان گفت: برای تأمین نیاز‌های اصلی، قانون اساسی وجود دارد، اما عزمی برای اجرا نیست و جامعه نیز عادت کرده دنبال رو دولت باشد که موجب کم کاری شده است.

وی بیان کرد:برای تسهیل و گسترش ازدواج در جامعه باید یک بسیج بزرگ شکل گیرد و دولت یکی از مراکز تأثیرگذار در این زمینه است و الزام آن قانون اساسی است.

مقتدایی تصریح کرد: اگر عزم را در سطح کلان اجرا کنیم، کار را پیش می‌بریم و در غیر این صورت این وضع هم چنان ادامه خواهد داشت.
نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: به نظر می‌رسد مجلس یازدهم در کنار دولت سیزدهم، دغدغه‌های جدی دارد و امیدواریم به سرعت مسائل را حل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و رسانه در کنار بسیج همگانی الزامی است.

مقتدایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، بار روی دوش یک مجموعه افتاده است و با بسیج بزرگ، نهاد‌های مختلف وارد میدان می‌شوند و فرهنگ آن درست خواهد شد و نقش رئیس جمهور بسیار مهم است که در طول چند سال گذشته، فرصت‌های بسیاری سوخته شد.

معصومه شکری مدرس سبک زندگی در حوزه و دانشگاه گفت: باید به ابعاد فردی و اجتماعی ازدواج جوانان توجه کرد. ازدواج مرحله بسیار مهمی است، اما خانواده‌ها برای این مرحله آموزشی ندارند و این امر سبب شده است جوانان نسبت به ازدواج جبهه بگیرند و نگاه مثبتی به آن نداشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: جوانان در خانواده، مسئولیت پذیر تربیت نمی‌شوند و در سن ازدواج جوانان حاضر نیستند مسئولیت آن را بپذیرند.

شکری تصریح کرد: در جامعه، اجرا نکردن قوانین مشکلات اجتماعی را به وجود آورده است و ازدواج سفید یکی از علل مهم روابط در جامعه است که در بالا شهر نشینان بیشتر دیده می‌شود.

مدرس سبک زندگی در حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در تاخیر ازدواج مسائلی از جمله مسئله اقتصادی بسیار موثر است. اما عوامل دیگر نیز نقش پر رنگی دارند و این در حالی است که تشریفات ازدواج مانع بزرگی تأخیر ازدواج است.

وی گفت: در کشور‌های دیگر رفاه وجود دارد، اما آرامش مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که از طریق فکر و اعتقادات شکل می‌گیرد.

شکری ضمن تأیید وجود بسیج همگانی بیان کرد: در این حوزه، آگاهی سازی، اقدامات دولتی و بررسی وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب از وظایف دولت آینده است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما