شناسهٔ خبر: 48591503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

افزایش رهاسازی آب در سدهای گتوند، دز و کرخه خوزستان

معاون استاندار خوزستان گفت: میزان رها سازی آب سد گتوند که روی شاخه کارون قرار دارد ، بیشتر شد. همچنین رهاسازی آب سد دز نیز بیشتر شد تا مشکلات ناشی از کم آبی در استان برطرف شود.

صاحب‌خبر -
فاضل عبیات در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت تامین آب در استان خوزستان گفت: در هفته گذشته، برای تامین آب تالاب هورالعظیم، انهار پایین دست کرخه و آب مورد نیاز احشام؛ خروجی سد کرخه را دو برابر کرده و حجم آب ورودی را از ۷۵ متر مکعب در ثانیه به ۱۳۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم.

وی افزود: اگرچه این افزایش ظرفیت تخلیه آب، یکسری مخاطراتی را برای تامین آب در ماه‌های بعد ایجاد می‌کند، اما به‌خاطر رفع مشکلات مردم، این رهاسازی صورت گرفت.

عبیات عنوان کرد: میزان رها سازی آب سد گتوند که روی شاخه کارون قرار دارد نیز بیشتر شد و همچنین رهاسازی آب در سد دز نیز بیشتر شد و برخی از مشکلات ناشی از کمبود آب در پایین دست نیز برطرف شد.

معاون استاندار خوزستان درباره رفع خسارات ناشی از کم آبی به احشام نیز توضیح داد: جلسه ستاد مدیریت بحران و قرارگاه محرومیت زدایی استان حوزستان با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و بنا شد، ستاد اجرایی فرمان امام خسارت کم آبی به احشام را به دامداران بدهد.

وی با اشاره به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی در استان خوزستان عنوان کرد: برای رفع معضل کم آبی روستا‌های استان، تکمیل و احداث تاسیسات و خطوط آبرسانی و تامین تانکر آب در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت و به‌زودی تامین اعتبار این مهم صورت می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/ 

نظر شما