شناسهٔ خبر: 48591286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

کتائب حزب‌الله عراق: دولت الکاظمی صلاحیت مذاکره با آمریکا را ندارد

ابنا

سخنگوی نظامی کتائب حزب‌الله اظهار داشت: حکومت کنونی عراق به ریاست "مصطفی الکاظمی" و وزیر خارجه او اساسا صلاحیت ورود به چنین مذاکراتی را با آمریکا ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق»‌ در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی عربی»‌ توضیحاتی در خصوص گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا ارائه کرد.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»‌ بخشی از مصاحبه مذکور را منتشر کرد که سخنگوی نظامی کتائب حزب‌الله در آن اظهار داشت: «هیچ نظامی آمریکایی در عراق مورد قبول نیست؛ نه مشاوران نه مربیان نظامی و...».

جعفر الحسینی ادامه داد: «مسئله دوم این است که حکومت کنونی عراق به ریاست "مصطفی الکاظمی" و وزیر خارجه او اساسا صلاحیت ورود به چنین مذاکراتی را با آمریکا ندارند».

الحسینی اضافه کرد: «از این نظر که نوعی انسجام در مواضع وجود دارد. آمریکایی‌ها و مصطفی الکاظمی کاملا می‌دانند که منافع آن‌ها مشترک است. صحبت از این است که الکاظمی منافع مشترک و منسجم با موضع آمریکا دارد لذا او نماینده عراقی‌ها-اراده آن‌ها و حاکمیت [کشورشان]- نیست».

وی همچنین اظهار داشت: «در نتیجه، کسی که مذاکره می‌کند بایست نماینده تمام مردم عراق و باید به دنبال حاکمیت عراق باشد نه به دنبال منافع خاص خود در ابقای نیروهای آمریکایی».

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما