شناسهٔ خبر: 48590929 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

چاقی مادران در بارداری بر اختلالات روانی فرزندان چه تأثیراتی دارد؟

نتایج مطالعه ای نشان داد کودکانی که از مادران بسیار چاق متولد می شوند به طور قابل توجهی بیشتر در بزرگسالی دچار اختلالات روان مانند اسکیزوفرنی و سوءمصرف مواد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ محققان دانشگاه هلسینکی به بررسی رابطه بین وزن مادر و سلامت روان فرزندان در بین ۶۸,۵۷۱ کودک متولدشده بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۹ پرداختند.

آنها دریافتند افراد بزرگسالی که از زنان به شدت چاق متولد شده بودند ۶۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلاء به هر نوع بیماری روانی هستند.

محققان همچنین دریافتند که مادران بسیار کم وزن هم بیشترین عامل پیش بینی کننده بیماری روانی بزرگسالان در میان کودکان متولد ۱۹۵۰-۱۹۷۴ بودند.

برای این گروه، بچه‌های مادرانی که شاخص توده بدنی شأن در دوران بارداری کمتر از ۱۸.۵ بود، ۷۴ درصد بیشتر در معرض خطر سلامت روان در سنین بالاتر بودند.

چاقی در سال‌های اخیر در زنان باردار شیوع بیشتری یافته است.

محققان این مطالعه دریافتند کودکان متولد شده از مادران چاق ۶۰ درصد بیشتر در معرض بیماری‌های روانی از جمله اسکیزوفرنی و مشکلات سوءمصرف مواد قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

  • آزاده آل ایوب: تولید برنامه در رسانه نیازمند سرمایه گذاری مالی و فکری است/برخی از برنامه های ایرانی شروع خوب و پایان مخرب دارند
  • «عیدی بدهیم» کمپین جدید «خندوانه»/ترویج اطعام،مهربانی و هدیه دادن+تیزر

برچسب‌ها:

نظر شما