شناسهٔ خبر: 48590605 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قابلیت فروش محصولات در بستر توییتر

توئیتر قصد دارد ویژگی هایی مرتبط با فروش مستقیم کالا و محصولات را به این پلتفرم اضافه کرده و در دسترس کاربران قرار دهد.

صاحب‌خبر -

 شبکه اجتماعی توئیتر ویژگی فروش مستقیم محصولات را عرضه می‌کند و برای شروع قرار است یک ماژول مخصوص خرید را به قسمت بالای حساب تعدادی محدود از کسب و کار‌هایی که در این پلتفرم فعال هستند، اضافه کند.

این قابلیت جدید، اولین تلاش توئیتر برای آزمایش و افزودن ویژگی‌های کسب و کاری به این پلتفرم نیست، اما فروش مستقیم کالا تاکنون در توئیتر وجود نداشته است. با ارائه این ویژگی کسب و کار‌هایی که در توئیتر حساب دارند می‌توانند محصولاتی که دوست دارند را بین حساب اصلی و تایم لاین برای نمایش به کاربران قرار بدهند. البته توئیتر گفته که فقط برند‌هایی محدود به این قابلیت دسترسی خواهند داشت که می‌توان از مهمترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها به گیم استاپ اشاره کرد. توئیتر هنوز زمان دقیق ارائه این قابلیت به برند‌های دیگر را اعلام نکرده است.

قابلیت فروش مستقیم کالا در توئیتر، اکنون فقط در آمریکا در دسترس است و تنها کاربران سیستم عامل iOS توئیتر که از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته و آن را ببینند. با ارائه این ویژگی خریداران محصولات دیگر نیازی به خروج از توئیتر برای وارد کردن مشخصات و پرداخت هزینه ندارند و تمامی فرآیند خرید در خود توئیتر امکان پذیر می‌شود.

گفتنی است که شبکه‌های اجتماعی بزرگ دیگر مانند فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و پینترست پیش‌تر این قابلیت پرداخت درون سرویسی را ارائه کرده بودند. توئیتر هم در گذشته ویژگی کلید مخصوص خرید را برای توئیت‌ها ارائه داده بود که در سال ۲۰۱۷ متوقف شد. این ماژول خرید نشان می‌دهد که مدیران این پلتفرم به دنبال روش‌های جدید برای کسب درآمد از توئیتر هستند و نمی‌خواهند این کسب درآمد فقط از طریق نمایش تبلیغات باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما