شناسهٔ خبر: 48590201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حملات هوایی عربستان ادامه دارد

نیروهای ائتلاف سعودی-آمریکایی در دو عملیات خود برای پیشروی در استان الحدیده در جنوب یمن ناکام ماندند.

صاحب‌خبر -

  نیروهای ائتلاف سعودی -آمریکایی در دو عملیات خود برای پیشروی در استان الحدیده در جنوب یمن ناکام ماندند.

به گزارش شبکه المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دو تلاش ائتلاف سعودی برای نفوذ در منطقه الفازه در جنوب الحدیده را ناکام گذاشتند.

در منطقه «المغرس» شهر التحیتا در استان الحدیده نیز یک کودک به ضرب گلوله نیروهای ائتلاف سعودی زخمی شد.

 الحدیده از سال ۲۰۱۹ در محاصره ائتلاف سعودی و مزدورانش است و دولت مستعفی منصور هادی هم هرگز به توافق نامه آتش‌بس سوئد درباره این شهر به منظور توقف حملات نظامی و رسیدن احتیاجات شهروندان این شهر پایبند نبوده است.

در استان «مأرب» نیز، ائتلاف سعودی  که نتوانسته است جلوی پیشروی روز افزون نیروهای ارتش و کمیته های مردمی را بگیرد، نیروی هوایی آن امروز در نُه نوبت شهرهای رحبه و جبل مراد را بمباران کرد.

شهر «صرواح» استان مارب نیز در دو نوبت بمباران شد و در استان الجوف نیز منطقه الظهره در شهر خب   و الشعف برای دومین روز متوالی در دو نوبت بمباران شد.

شهر «باقم» استان صعده نیز امروز یک بار بمباران شد.

ائتلاف سعودی روز گذشته نیز در ۲۶ نوبت استان‌های مارب، الجوف و صعده را بمباران کرده بود.

ائتلاف سعودی این روزها در حالی دست از تجاوز نظامی علیه یمنی‌ها برنمی‌دارد که یمنی‌ها با پایبندی به مناسبت‌های دینی خود مثل سال‌های قبل، عید غدیر را در 117 میدان از شهرهای صنعاء و 14 استان این کشور جشن گرفتند. 

 این جشن‌ها به صورت باشکوه در صنعاء و دیگر استان‌های یمن از جمله صعده، عمران، مأرب، حجه، المحویت، الحدیده، إب، تعز، ذمار، البیضاء، الضالع و ریمه برگزار شد.

 

نظر شما