شناسهٔ خبر: 48590172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

هشدار علی مطهری درباره طرح صیانت از فضای مجازی

رکنا: علی مطهری درباره طرح مجلس برای اینترنت نوشت: «مردم در جریان مذاکرات قرار نمی گیرند و مصوبات دستوری خواهد داشت که از بالا دیکته می شود.»

صاحب‌خبر -

روز چهارشنبه کلیات طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در این جلسه قرار شد جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی با ارجاع به اصل 85 قانون اساسی در کمیسیونی مشترک و ویژه بررسی شود و در صورت تصویب طرح صیانت از فضای مجازی در این کمیسیون و تایید شورای نگهبان، قانون صیانت از فضای مجازی به مدت سه تا پنج سال به صورت موقت اجرایی خواهد شد. مححمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات تاکید کرده است که با تصویب نهایی طرح صیانت از فضای مجازی احتمالا محدودیت های گسترده ای بر پیام رسان ها اعمال می شود.

به گزارش رکنا، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب شخصی خود درباره طرح صیانت از فضای مجازی مجلس در توییتر نوشت: «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مانند اکثر طرح هایی که مشمول اصل 85 می شوند و مردم در جریان مذاکرات قرار نمی گیرند مصوبات دستوری خواهد داشت که از بالا دیکته می شود. نمونه آن، قانون اصلاح آیین دادرسی کیفری است که می گوید وکیل متهم سیاسی باید مورد قبول رئیس قوه قضاییه باشد.»

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

  • بریدن گلوی شریک توسط قاچاقچیان شیشه در دادسرا !

    بریدن گلوی شریک توسط قاچاقچیان شیشه در دادسرا !

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما