شناسهٔ خبر: 48590169 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

مهرزمان فخار منفرد درگذشت / نامه‌ی ارجمند بی‌پاسخ ماند

حوادث رکنا: استاد فخارمنفرد صبح امروز بر اثر‌ ابتلا به کرونا در ۶۸ سالگی در بیمارستان امیراعلم تهران دارفانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

 استاد مهرزمان فخارمنفرد، متولد سال 1332 در شهرری، دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته گل و مرغ بود.

به گزارش رکنا، او نگارگری را نزد استادانی چون سوسن آبادی، علی اشراقی و علی مطیع  فراگرفت و رشته‌های تذهیب، گل و مرغ، هنرهای لاکی، نقاشی روی چوب، نقاشی روی شیشه و پشت شیشه و آب رنگ‌پرداز را نزد استاد بیوک احمری آموخته است. وی تاکنون چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور و یک نمایشگاه انفرادی داشته است. فخارمنفرد با ابتکاری که در هنر گل و مرغ داشته موفق به کسب رتبه‌های مختلف هنری شده است.

روز پنجم مرداد بود که داریوش ارجمند بازیگر شناخته شده‌ی سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان، با نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از آنها خواست تا نسبت به طی شدنِ مراحل درمان خانم فخارمنفرد وارد عمل شوند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. اما متاسفانه ساعاتی پیش با خبر درگذشت این بانوی هنرمند به دلیل کرونا مواجه شدیم.

متن یادداشت داریوش ارجمند خطاب به وزرای بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هو الشافی

جناب آقایان دکتر نمکی و  دکترصالحی

  با سلام و احترام

واقعأ از سر درد و رنج این یاداشت را برایتان می‌نویسم

هنرمندی شاخص و درجه یک در حوزه نگارگری به دلیل بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیر اعلم تهران در حالت کمای مصنوعی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

استاد مهرزمان فخار منفرد بانوی هنرمندی است که از گنجینه‌های هنری کشور است ولی متأسفانه مثل بسیاری از هنرمندان شاخص از موهبت چهره بودن !! برخوردار نیست تا روسای قوا، وزرا و نمایندگان مجلس، صدا و سیما، مطبوعات و .... در بیمارستان بر بالینش عکس، فیلم وخبر تهیه کنند و از او بنویسند، سفارش‌کنند...!

البته جادارد ازجناب آقای دکتر نوبخت عزیز معاون محترم رئیس جمهور که پیگیر موضوع بوده و همواره در غم و شادی در کنار هنرمندان به ویژه پیشکسوتان هستند تشکرکنم، ولی تمنا دارم برخلاف روال معمول که در نزد مسئولین، مرده هنرمندان از زنده آنان قابل احترام‌تر است! قبل از آنکه خدای ناکرده به فکر پیام تسلیت باشید، فکری جدی به حال و روز این بانوی فرهیخته بکنید و اطمینان دهید که مسیر درمان ایشان به درستی در حال انجام است تا حداقل اندکی از نگرانی خانواده و دوستان کاسته شود و انشا...  در آستانه عید غدیرخم، با الطاف ومدد الهی و دعای خیر مردم و دوستان شاهد شفای عاجل او و همه بیماران کرونایی باشیم.

داریوش ارجمند

کهنه سرباز جبهه فرهنگ و هنر

 5 مرداد 1400

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

  • بریدن گلوی شریک توسط قاچاقچیان شیشه در دادسرا !

    بریدن گلوی شریک توسط قاچاقچیان شیشه در دادسرا !

آیا این خبر مفید بود؟
4 4

نظر شما