شناسهٔ خبر: 48590024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- تجلیل از ۲ پیشکسوت قرآنی در مشهد و برگزاری جشنواره بنای ماندگار در تربت‌حیدریه، عناوین اخبار کوتاه روز پنجشنبه در استان خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

مشهد- ۲ پیشکسوت قرآنی مشهد پنجشنبه شب طی مراسمی در حسینیه سیدالشهدای منطقه رضاییه این شهر تجلیل شدند. مدیر عامل موسسه خدمات قرآنیان مشهد گفت: این موسسه طی هفت سال گذشته ۵۱ محفل تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان قرآنی شهر مشهد برگزار کرده است که امشب نیز از چند دهه خدمات قرآنی استاد احمد مهرمشهدی و ابوالقاسم رامش تجلیل شد. حجت الاسلام سیدموسی سلطانی افزود: استاد مهرمشهدی، متولد سال ۱۳۱۶ است و از ۱۳ سالگی موذن مسجد گوهرشاد مشهد بوده و سپس برای مدت ۶ دهه مسوولیت جلسه قرآن دارالحفاظ حرم مطهر رضوی را بر عهده داشته است، سه دهه نیز داور مسابقات داخلی قرآن کریم بوده و به کشورهای مختلف از جمله عربستان، سودان، چین، امارات و سوریه به عنوان سفیر قرآنی کشور سفر کرده است. وی ادامه داد: استاد رامش نیز در سال ۱۳۱۹ متولد شده و در جلسات متعدد قرآنی فعالیت داشته و شاگردان بسیار در عرصه قرآن کریم تربیت کرده است.

تربت‌حیدریه- جشنواره بنای ماندگار با هدف معرفی بنا و سازه‌های استاندارد در تربت‌حیدریه برگزار شد. شهردار تربت‌حیدریه در این مراسم گفت: قدم نخست برای برپایی نخستین جشنواره بناهای ماندگار از پارسال توسط شهرداری و با همکاری نظام مهندسی ساختمان این شهرستان برداشته شد تا ویژگی‌های یک بنای ماندگار را به همگان معرفی کنیم. سعید اکبریان افزود: پیام نخست این جشنواره آن است که بنایی شایسته کسب عنوان ماندگار خواهد بود که تمامی مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شده‌ باشد. وی ادامه داد: پیام دوم جشنواره آن است که بنا باید توسط مردم ساخته شود و در این جشنواره نیز بیش از آنکه به دنبال معرفی دست اندرکاران ساخت و ساز باشیم، در پی معرفی شهروندانی هستیم که به مقوله ساخت و ساز از زاویه ایجاد محیطی برای زندگی و آرامش می‌اندیشند. شهردار تربت‌حیدریه گفت: پیام سوم جشنواره آن است که در کنار رعایت دستورالعمل‌های ساخت، به دنبال حفط و نگهداری آن نیز باشند. رییس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه نیز گفت: در این جشنواره هشت بنا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که سه بنا از این تعداد در خور عنوان بنای ماندگار تشخیص داده‌ شدند. احمد آزمون افزود: معیار انتخاب این بناها شامل سازه و عمران، معماری، تاسیسات، ایمنی و انرژی بوده‌ است.

نظر شما